Lufthansa - kontakt

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Offlyer, 25/6/21.

  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Jeg kæmper lidt med at få ændret nogle LH 2for1 billetter (booket i P)
    Det er mildest talt ikke nemt.
    Havner hver gang i Indien, hvor de kører pr script - og standardsvar.
    Og bliver afkrævet ændringsgebyr på ca. EUR 1,300 pr billet - uagtet der er P klasse tilgængelig på eksakt samme routing.
    Tænker at de sammenligner betalt pris (2for1) med standard pris for P.
    Det kræver derfor en lille smulefleksibilitet.
    Nogle ideer - alternative kontaktmåder?
    Desværre er mit tyske ikke stærkt nok til at tage den slags diskussioner med den tyske hot line
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Har tidligere ringet den tyske hotline op og snakket engelsk med dem. Måtte ligge på et par gange før jeg fandt en som gad/kunne snakke engelsk
     
    Offlyer, T4L, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    821
    "Synes godt om" modtaget:
    1,918
    Point:
    93
    Jeg så faktisk lige i dag dette opslag fra mandag i Vielfliegertreff forum om netop ombooking af partnertarif (på tysk): https://www.vielfliegertreff.de/for...on-mit-start-in-luxemburg.147500/post-3414698

    Forudsætningerne for ombooking er bla. at der skal være en aktiv partnertarif i salg på ombookingtidspunktet, ellers går den over på standardtarif.

    Han skriver også at det er en 100% manuel proces i dette tilfælde, så du skal nok forsøge nogle flere gange for at få fat i en kompetent medarbejder :(
     
    Beaglen, Offlyer, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    LHs int. service er for vild. Typisk 5-10 minutter i kø og så 30-45 minutter for at ændre en afgang, som de har ændret på. Og nej, ingen ved super meget, men er rigtig gode til at læse højt fra en vejledning...
    Har forsøgt det tyske nummer, men gav op efter 15 i kø.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Lidt off-topic, men er der nogen som kan fortælle mig hvordan man tilføjer Frequent Flyer detaljer på en eksisterende Lufthansa-booking? Jeg synes at have kigget over alt på hjemmesiden, men forgæves. Virker omsonst at skulle ringe for at få det tilføjet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Det er aldrig lykkedes mig. Men havde et ben med Austrian, og via deres hjemmeside, fik jeg EB nummer på alle flyvninger - også dem med andre LH carriers og codeshare.
     
    Henry, miri90 og T4L "Synes godt om dette"
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Har selv stået der - måtte ty til check-in løsningen

    Håber iøvrigt jeg har fået løst mit problem. Lufthansa skød hjemrejse med 2+ timer, hvilket giver mulighed for refusion. Det har jeg så anmodet om
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  9. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    For to uger siden bookede vi CPH-ATH på companion special. Nu har vi besluttet at ændre til Munich istedet. Efter at have læst ovenstående var jeg ikke optimistisk.
    Jeg forsøgte og kom igennem til LH relativt hurtigt. Men, det tog agenten ca 1.5t at ændre routing. Til sidste lykkedes det - og den er udstedt helt korrekt :)Men, han havde ikke prøvet det før. Han sad forresten på Fiji....
     
    Henrik Olsen, asf, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Godt at høre
    Fiji?
    Jeg har stadig ikke hørt en lyd fra LH efter jeg anmodede om refusion. Har godt nok fløjet meget LH gennem årene, men de sidste uger efterlader ikke et positivt indtryk:
    - Ventetider på telefonen på 15-60minutter (ingen angivelse af ventetid, ingen mulighed for at blive ringet op)
    - Scriptede agenter
    - Dårligt engelsk
    - Vender ikke tilbage som lovet

    I en hel anden verden: I går skriver jeg til SAS at det ser ud til at min EBD status ikke er blevet forlænget. 5 timer senere e-mail svar. Og de lægger sig fladt ned over en IT fejl.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    821
    "Synes godt om" modtaget:
    1,918
    Point:
    93
    Godt at høre :)

    Nej det er vist ca. det samme som de fleste andre selskaber; Senator-hotlinen er meget kompetent og hjælper hurtigt og effektivt. Den "almindeligt dødelige" hotline not so much...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Yep - han fortalte at han sad hjemme og arbejdede. Da billetten blev genudstedt så jeg at der stod Sydafrika, så jeg spurgte om han sad i Sydafrika. Nej, egentlig sad han i Suva, Fiji....

    Jeg opnåede lidt "respekt" fra ham, da han forstod at jeg udemærket kendte til billetreglerne i detaljer, farebasis m.m. Og så havde jeg blot stor tålmodighed (denne gang)... :D
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    UPDATE:
    Så lykkedes det endelig. I går tikkede der så penge ind på mastercardet for fire stk CPH-FRA-ICN retur ind. Rart det lykkedes - men noget af en kamp.
    Minussiden er selvfølgelig at der så bliver trukket en del point også. Men det er jo svært at blæse og have mel i munden samtidig.

    Frygter allerede for næste omgang hvis Biden ikke får åbnet US indenfor de næste par måneder.
     
    Senest redigeret: 3/8/21
    Beaglen, asf, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side