Miles postet i forert program

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af CHA211, 21/11/16.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg fløj ARN-CPH-MIA i plus og bad ved checkin om at miles skulle krediteres til A3/ viste A3 kortet.
    Jeg fik BP som viste A3*G og regnede med at der var styr på det.
    Efter et par dage postede den første flyvning til A3. Der gik så 13 dage yderligere før den lange flyvning postede til EB og ikke A3. Bummer.

    Jeg flyver hjem fra MIA d. 23/11 og det er sidste dag i optjeningsåret for A3.

    Min udfordring er, at jeg ikke får mit A3*G fornyet, hvis CPH-MIA flyvningen ikke bliver krediteret til A3.
    Mit EBG fik jeg ikke genoptjent og jeg kører nu på de 3 måneders grace period. Så hvis det ikke lykkes, så bliver jeg statusløs, der er altså noget på spil for mig.
    Jeg har søgt lidt på nettet og det ser ud til at min fejltagelse, har været at åbne sas app'en for at downloade aviser efter jeg havde boardet flyet CPH-MIA.

    Et par spørgsmål i den anledning.

    - Er der nogen, der har erfaring med, om det på nogen måde kan lade sig gøre at få sas til at tilbageføre pointene, så de kan krediteres til A3 (jeg er godt klar over, at det ikke vil være nemt, men spørgsmålet er om der overhovedet er en chance?

    - Hvis der er zero chance for at få det rettet, så er der jo ingen grund til at kreditere hjemrejsen A3 (da det er det gamle optjeningsår, der slutter samme dag, som flyvningen - jeg skal bruge både ud og hjemrejsen på A3 for at opretholde mit guldkort dér.) Hvis jeg dropper at jagte A3 og krediterer hjemrejsen til EB, så vil jeg da trods alt have de første 15000 EB point i min nuværende optjeningsperiode.

    Nogen input? På forhånd tak.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Lidt nysgerrig. Var rejsen opgraderet med PlusGrade? Der står jo at man ikke kan optjene points til andre programmer?
     
    PENSIONISTEN, Henry og CHA211 "Synes godt om dette"
  3. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Nej, det var en plus booking fra starten booket på Expedia.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg har prøvet det en gang mellem Lufthansa og SAS. Det var dengang at man skulle bruge Lufthansa check ind i Tyskland på SAS flyvninger.

    Det lykkes, men det tog ganske mange mails og opkald før jeg fik flyttet mine point fra Lufthansa til SAS. Jeg ved ikke om det er muligt altid, men jeg ville nok starte med at spørge SAS Kundeservice om hvad de lige siger til situationen også når du kan fremvise et A3 stemplet boarding kort.

    Hvis SAS siger OK til det, så er det første skridt mod at kunne lave en retro claim til A3, men værd klar på at skulle tage en "kamp", da de sikkert står som registreret til SAS i A3's system.
     
    CHA211, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jeg har ingen personlig erfaring men har læst rundt omkring (FT og andre forums) at det godt kan lade sig gøre, men er besværligt. Så vidt jeg husker siger folk at du først skal have EB til at tilbageføre pointene, hvorefter du kan efterregistrere med A3. Til gengæld burde datoerne ikke ændres, så når efterregisteringen så er gået igennem skal du nok ringe til A3 for at få fornyet kortet.
     
    Henry, CHA211 og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  6. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Tak for svaret, selvom det ikke er egen erfaring. Jeg har fundet lidt blandede svar på ft. Det ene, vist mindre end et år gammel, omhandlede specifikt sk, som havde afvist at føre pointene for en flyvning tilbage, da de mente at det var manden selv, der havde ændret nummeret. Jeg sidder på mobillen nu, så kan ikke lige finde det...
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Tak for dit svar. Jeg skal nok bare tage et par dybe indåndinger og træffe en beslutning.
    Gad vide om der ellers er en diamant med et guldkort til overs, som man kan blive ven med for en passende modgift. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Sjovt jeg har lige oplevet noget lignende. Jeg har fløjet fra CPH-MIA_CPH på plus. Bad chek in skranken om at registrere mit TK kort. Fik Boarding kort hvor der står mit TK kort er registreret. Men pointne er kommet hos SAS. Mit sas periode udløber om 1 måned ca. Ergo kan ikke bruge de point til noget. Så jeg har skrevet en mail til SAS og brokket mig, og de siger at TK skal søge om at få point og SAS vil sende dem. Så jeg venter spændt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side