Missed connection, man kunne have nået

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af DanielBahn, 31/7/18.

Tags:
  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Her kommer lige et næsten tænkt scenarie.

    Jeg køber en billet med SAS - MIA > CPH over EWR. Første del flyves af UA og anden del af SK. Jeg har 3 timers layover i EWR.

    UA-flyveren bliver så forsinket med 2t40m, så når man lander i EWR, så har man 20 min flyet letter. Det vurdere man, at man ikke kan nå, da man skal med deres tog, og igennem immigrationen igen, og iflg app og tavler er SK-flyet ikke forsinket.

    Efterfølgende finder man så ud af, at SK-flyet faktisk var 20 min forsinket, så havde man løbet alt hvad man kunne, så kunne man nok godt have nået det.

    Hvordan står man i den situation?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvad mener du med hvordan du står? Du misser flyet og blir ombooket til et kommende...
     
    Daniel K, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Men det første du gør, er vel at kontakte deres service center for at blive ombooket.
     
    DanielBahn "Synes godt om" dette.
  4. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,823
    Point:
    93
    Er også en anelse skeptisk for en CPH - ARN - LAX flyvning jeg har til november.

    Jeg har 40.minutter mellem mine fly i ARN så der er ikke meget at give af tidsmæssigt. Ifølge SAS er det dog ganske rigeligt med tid :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Har prøvet det et par gange, også med forsinkelse fra CPH. Der er langt at gå, men normalt venter flyet til LAX på de sidste passagerer. Desværre kan paskontrollen være ligeså underbemandet som i Kastrup, så derfor er SAS vant til at vente.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  6. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    det var derfor det var et næsten tænkt eksempel :)

    Min far og hans kone, samt deres børn+kærester oplevede det. de løb dog alt hvad de kunne igennem EWR, selvom de landede 10 min før flyet skulle lette. De nåede det dog, fordi SAS-flyet var forsinket med 20 min.. (de kom 5 min inden de lukkede døren) men vi snakkede så om, at hvis det var mig med vores søn, så havde vi ikke kunne løbe så hurtigt.. så var det dét spørgsmålet gik ud på - om SAS så stadigvæk ville skulle stå for ombookning og kompensation.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Thorkild, Ali Taran og Henry "Synes godt om dette"
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja da. De kan ikke forvente du spurter igennem og kender den præcise vej og der ingen kø er osv. Hvis de vil ha dig med kan de have en medarbejder møde dig ved gaten... alt med måde men jeg tror du har rimeligt lang snor.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Eftersom problemet skyldes UAs forsinkelse, er det vel dem, der skal booke om? Eventuelt vil SAS hjælpe med ombookingen, og sende regningen videre til UA.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg tager til LAX via ARN ultimo oktober, og jeg havde samme bekymring. Kunne flyve AAL-CPH-ARN med korte connections eller BLL-ARN med i stedet 1 time og 40 minutter i ARN inden afgang mod LAX. Valgte den sidste model. Håber ikke at de 40 min. bliver en udfordring for dig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu gør i f.. også DSGM lidt nervøs, har lige tjekket d. 8/11 har jeg en 40 min connection i ARN til LAX, og kan ikke komme med en tidligere, da turen starter ud af AAR kl. 6.

    MEN - billetten købt vis SAS.dk så de må vel sørge for at få mig med, alternativt: *SMAK* (lussing)

    /DSGM
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Forhåbentlig ingen grund til panik. Jeg fravalgte AAL og også AAR for så vidt, da jeg flyver på to PNR’er. Derfor var det oplagt for mig at vælge BLL med afgang kl. 6.25 og ankomst 7.45 i ARN. Skulle den blive væsentligt forsinket/aflyst, så har jeg via CPH i baghånden, så jeg fortsat (7-9-13) kan nå LAX-afgangen kl. 9.55.

    Hvis du vil være på den sikre side, så kan du vel annullere ud af AAR og i stedet booke den direkte fra BLL kl. 6.25?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det er selvfølgelig en mulighed, MEN set i lyset af de udfordringer der har været i BLL i år (bare spørg @Baadsgaard , så ved jeg snart ikke hvad der er bedst......

    Jeg satser nok på at man trods alt vælger at få CPH PAX med, da det sikkert udgør en ikke uvæsentlig del af passagererne på den afgang.
     
    Beaglen, Henry og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ift LAX, så skal det vist være en seriøs forsinkelse for, at de ikke venter. De virker meget vante til, at folk kommer sent fra CPH-flyveren.
     
    Henry, AaB_CPH og jakobv84 "Synes godt om dette"
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    BLL-ARN har faktisk ikke været ramt af noget - og BLL-Cph først på dagen spiller også i 98% af tilfældene, så ret skal være ret.

    Jeg har prøvet ultra kort connection på lax i arn en gang og det spillede uden problemer. Ingen kø og en af de sidste ombord ;-)
     
    Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  16. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    40min transit som sælges af SK i ARN på SK flyene til HKG og LAX bliver mange gange til 25 minutter grundet forsinkelser men man kommer altid med - det samme med bagagen. Hjemover er der heldigvis næsten timedrift, men bliver rart når HKG flyet kommer til CPH fra W18 sæsonen, så man undgår det skarpe trav fra 1455 til 1520:)
     
    AaB_CPH, Henry, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Jeg har også samme bekymring ift. min flyvning den 5. november AAL-CPH-LHR. Flyet fra Aalborg afgår 06:20, lander i CPH kl. 07:10 og så afgår mit fly til London kl. 07:45. Boarding begynder 07:25, så jeg har 15 minutter til at komme ud af flyet, igennem terminalen, igennem paskontrollen og ud til gaten. Og da jeg har et overrevet korsbånd på venstre knæ, løber jeg INGEN steder (jeg kan højst småløbe og det gør ondt nok i forvejen og det er endda uden håndbagage på slæb). Jeg har læst mig frem til, at CPH og SAS har en intern transferaftale, men på CPH's hjemmeside står der intet om, hvad aftalen går ud på. Såfremt jeg misser mit fly til London, må jeg qua transferaftalen gå ud fra, at SAS ombooker mig uden problemer. Min forbindelse opfylder jo MCT-kravet på 45 minutter, men jeg ville da gerne undgå alt blive alt for stresset lige netop den dag.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Kan du bede om Falck assistance i lufthavnen?
     
  19. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Det kunne jeg godt, men så skulle jeg have gjort SAS opmærksom på det ved bestillingen af min billet og SÅ handicappet er jeg altså heller ikke og jeg har heller ikke tænkt mig at betale ekstra for det. Så vil jeg hellere prøve at udfordre SAS og CPH's interne transferaftale. Jeg har også bedt om en opgradering til Plus, så jeg kommer til at sidde længere foran i flyet. Ved sædereservationen kunne jeg ikke vælge noget på de første 15 rækker og det kunne jeg ikke bruge til noget. Opgraderingen får jeg dog først svar på 48 timer før flyvningen.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hvis det er en sammenhængende billet hos SAS, er der ikke noget at frygte - og hvis du er heldig, parkerer de fra Aalborg på en D-gate, hvor det så lige er at smutte om hjørnet til paskontrollen. Normalt lander morgenflyene også lidt før tid. Og derudover - uden at korsbånd er mit speciale - så går det forhåbentlig fremad på de 4 mdr der er til turen. Det synes tidligt at starte bekymringerne ;-) og ellers er der assistancen - det står der noget om ved check inn hos sas i appen, så vidt jeg husker.

    Hvis connection er rettidig, er det dog også dit ansvar at være ved næste gate rettidigt.

    Du skal dog nok ikke sætte næsen op efter en tur i loungen eller køen hos lagkagehuset ;-)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side