Ny SAS ejerkreds.

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorbjoern, 3/10/23.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    598
    "Synes godt om" modtaget:
    1,827
    Point:
    93
    Hvad siger folk til nyheden om den nye ejerkreds ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    131
    "Synes godt om" modtaget:
    336
    Point:
    63
    Er mest interesseret i at høre hvad det får af betydning for os med sas mastercard og bonusrejser
     
    Thorbjoern, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  3. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    298
    Point:
    53
    Overraskende med KLM/AF. Den havde jeg ikke set komme.

    Vil skal vist til at kigge nærmere på pro/cons FlyingBlue vs. EB.
     
    Thorbjoern, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    875
    "Synes godt om" modtaget:
    2,584
    Point:
    93
    Er også meget overrasket, og lidt nervøs for hvad har af betydning for eurobonus - ligesom jeg umiddelbart er rigtig ked af et farvel til star alliance. Synes det er den klart bedste alliance.

    Men hører meget gerne reaktioner fra andre - og specielt dem med større erfaringsgrundlag fra Skyteam.
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. Mart1n

    Mart1n Medlem

    Beskeder:
    15
    "Synes godt om" modtaget:
    34
    Point:
    13
    Ærgeligt med Skyteam - AF KLMs langrute business class produkt er virkeligt ringe. Ærgeligt der igen skal hældes endnu flere mia. skattekroner i et sort hul.
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,011
    Point:
    113
    Glad for at der er en løsning.

    Utrolig skuffet over at SAS forlader Star-Alliance - og hopper over til Skyteam. I min bog et mildest talt elendigt bytte. Skyteam en alliance af mildest talt middelmådige selskaber. Eneste lyspunkt i den flok er Virgin Atlantic og Air France Premiere, der begge potentielt kan give nogle gode oplevelser.

    Hvad sker der med lifetime gold?
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  7. Mart1n

    Mart1n Medlem

    Beskeder:
    15
    "Synes godt om" modtaget:
    34
    Point:
    13
    Intet offentliggjort -
    • Until we complete the transaction, we remain part of Star Alliance. You as a EuroBonus member will continue to enjoy your usual benefits when flying on our partner airlines, and you will be able to accrue and redeem points on Star Alliance partners - just like today. Award bookings with our partners remain valid.
    • As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.
    • Your status and benefits as a EuroBonus member when you fly with SAS will not be impacted.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. JesperKjaer

    JesperKjaer Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    ENORMT ked af det! Har altid valgt at flyve med SAS, også hvor de var dyrere, men jeg kan ikke SkyTeam. Det ruinerer alt for mig. Enormt trist, men jeg tvivler på, at jeg aktivt vælger SAS mere medmindre jeg har mulighed for at holde god status hos SAS og bevare Star Alliance Gold hos andet selskab.

    Farvel for denne gang.
     
    Senest redigeret: 3/10/23
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,102
    "Synes godt om" modtaget:
    4,341
    Point:
    113
    Skuffende, intet mindre!
    Jeg er ret sikker på at det var det dårligste valg de kunne have truffet for deres kunder.
    Sikker på at Lufthansa/Swiss vil få nye kunder nu, jeg er en af dem.
     
    Thorbjoern, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,565
    "Synes godt om" modtaget:
    6,739
    Point:
    113
    Trist.
    Mine Europa destinationer er ZRH og GVA.
    Jeg har min løsning klar :
    - I det øjeblik jeg kan mærke en degradering/forringelse af eurobonus hos Star selskaberne, vil jeg udelukkende købe LX og LH Biz billetter (Biz for at få priorities). SAS droppes således.
     
    Thorbjoern, Kenneth K, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,416
    "Synes godt om" modtaget:
    12,862
    Point:
    113
    Det er jeg også utrolig ked af at høre. De destinationer, jeg flyver til har aldrig været mulige med Sky Team. Tidligere arbejdede jeg en del på Balkan. Her er den bedste løsning klart Lufthansa / Austrian Airlines. Nu holder jeg til i Ankara. Her er Turkish Airlines klart den bedste løsning. Det er stort set umuligt at flyve hertil med KLM. Med mindre jeg vil over Amsterdam og skifte lufthavn i Ankara.

    ØV, ØV, ØV

    Nu må jeg til at undersøge, om jeg fremover skal optjene point hos Turkish Airlines eller Lufthansa. Mine indenrigsrejser må så fremover bliver med DSB. Der kører jo da også tog mellem Aarhus og København.

    Og så må jeg da til at bruge mine knap 600K eurobonus point før de også bliver fuldstændig værdiløse.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,565
    "Synes godt om" modtaget:
    6,739
    Point:
    113
    Måske utopi : men man kunne håbe, at Eurobonus lader sig skille fra SAS for istedet at tilbyde sig til LH-group.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,416
    "Synes godt om" modtaget:
    12,862
    Point:
    113
    Hvilken interesse skulle Lufthansa have i EuroBonus, når der ikke følger et flyselskab med? Lufthansa har jo allerede loyalitetsprogrammet "Miles and More". Jeg gætter på, at hvis Lufthansa er interesseret i loyale SAS kunder, så tilbyder de et status match. Det er jo "gratis".
     
    obs, Thorbjoern og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,063
    "Synes godt om" modtaget:
    4,521
    Point:
    113
    Jeg har Eurobonus Lifetime Gold. Vil det blive ved med at eksistere? Det hedder godt nok Lifetime. Men hvis Eurobonus bliver lavet om til noget andet…..?

    Det bliver spændende at se om der kommer nogle gode status matching muligheder.
     
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    476
    "Synes godt om" modtaget:
    1,033
    Point:
    93
    Jeg har også svært ved at se værdien i Skyteam. Det er en flok obskure flyselskaber som flyver i dele af verden, hvor jeg aldrig kommer. Nogle af dem har jeg knap nok hørt om.

    Det kan selvfølgelig ikke være anderledes med den nye ejerkreds for SAS. Det kan jeg godt se.

    Men hvis det samtidig betyder (som nogen har nævnt - og det er ren spekulation) at SAS reducerer sine langdistanceruter for blot at være feeder til AF/KLM, så begynder det at se lidt kedeligt ud, hvis man vil ud i verden for sine point.
     
    Thorbjoern, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,416
    "Synes godt om" modtaget:
    12,862
    Point:
    113
    Hvis EuroBonus nedlægges, så giver det sig selv. Spørgsmålet er så, om man får livstidsstatus hos Flying Blu
     
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,565
    "Synes godt om" modtaget:
    6,739
    Point:
    113
    Sætte en bremse i for AF/KLM i at ekspandere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,011
    Point:
    113
    Nu har jeg dykket lidt mere ned i det.
    Mener stadigvæk SkyTeam er en betydelig nedgradering fra Star Alliance - og AMS KLM rangerer på ingen måde højt hos mig. Og jeg er er skræmt fra vid og sans ved tanken om at EuroBonus med tiden skylle blive til Flying Blue

    MEN,
    AMS har kapacitetsudfordringer og kan reelt ikke tage mere trafik. Og vil med sommerprogrammet være nødt til at reducere antal operationer med 9% grundet klimabaserede kapacitetsbegrænsinger. AF/KLM har i september bestilt 50 A350 med leverance fra 2026. De har tidligere indikeret i et muligt bud på TAP, at disse maskiner kunne bruges ud af LIS, grundet ovennævnte kapacitetsbegrænsninger. Man kunne forestille sig at de kunne bruges ud af CPH også. Og så kunne man forestille sig at CPH-ATL/MSP/SEA kommer på banen. Dét ville jo være positivt.
     
    Nielspg, Thorbjoern, danielbirch og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,416
    "Synes godt om" modtaget:
    12,862
    Point:
    113
    Og hvilken interesse skulle SAS så have i at sælge EuroBonus?
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Jeg vælger at være nysgerrig og positiv i forhold til AF/KLM som ejere og overgang til SkyTeam.
    Som jegt umiddelbart ser det, kommer rutetilbuddet til at blive bedre fra CPH. KLM kan ikke udvide fra AMS snarere tværtimod, og jeg vil antage, at SAS kommer med i KLM/AF joint venture med Virgin og Delta, hvilket vil give mulighed for nye ruter til fx USA.
    Man kan vel umiddelbart forestille sig, at SAS i første omgang flytter fokus i NYC til JFK i stedet for EWR. Ruten til ORD flyttes måske til DTW, som er Delta hub. ORD ruten fra ARN bliver formentlig konverteret til en rute fra CPH - jeg gætter på til MSP eller ATL. Ruterne til LAX og SFO og østkysten af USA tror jeg består.

    Jeg rejser ikke selv på business, så kan ikke sammenligne produkterne der, men oplevelsen med Lufthansagruppen på longhaul economy bliver ikke svær at overgå.

    Så er der spørgsmålet om Eurobonus. I første omgang består det vel, men på sigt bliver det vel integreret i Flying Blue?

    Der er vel også en mulighed for, at SAS HQ flyttes til Danmark på et tidspunkt, når nu der ikke rigtigt er nogle svenskere i ejerkredsen.

    Endelig skal man jo også huske på, at KLM/AF i første omgang kun er 3. største aktionær efter Castlelake og Danmark. Så de kan jo trods alt ikke bestemme alt.
     
    Erwin Lansing, Nielspg, abelincoln og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side