Nyt hotel bonusprogram - Hvor skal man starte?

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af AndersBT, 7/1/16.

Tags:
  1. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Har efterhånden fået styr på fly- og bilprogrammer og er konsekvent i mine bookinger for at optimere pointoptjening. Næste skridt er hoteller, men hvor skal man starte?

    Er der et par gode generelle råd ifht fx:

    Bedste dækning ifht regioner, dvs fx US, Europa og Asien.
    Flest antal sub-brands ifht optjening (Fx Marriott har mange underkæder om end ikke alle giver lige god indtjening)
    Bedste program ifht antal årlige overnatninger fx i spændet 10-20, 20-30, 50+

    Mit rejsemønster er fx ca 30 overnatninger hvoraf de fleste er i USA.
     
  2. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    har du overvejet evt at benytte dig af f.eks hotels.com ?? 10 nætter = 1 gratis nat. samtidig er de knyttet til diverse kickback sider som vel giver alt i mellem 6-8 % retur til dig.
    Jeg har i hvert fald for min egen del stor glæde af det
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er meget svært at svare på. Det enkle svar er at vælge det program, hvor du bor på flest af deres hoteller ;-)

    Marriott har stor udbredelse i USA og findes overalt. De har hoteller i mange prislejer. Har ikke brugt deres loyalitetsprogram noget særligt, så er ikke statusmedlem.

    Hilton har også stor udbredelse i USA. Også priser i de fleste prislejer.

    Hyatt har ikke så stor udbredelse og er ofte lidt dyrere end Hilton/Marriott, men generelt et rigtigt godt program - specielt som Diamond (Du kan sikker på en challenge, så du hurtigt bliver Diamond).

    IHG har meget stor udbredelse, men deres status er til gengæld ikke meget værd. De har ofte nogle gode kampagner, hvor man kan score sig en masse point på ingen tid.

    Club Carlson har en ekstrem lille udbredelse i USA. Hvis man er til billige Country Inn & Suites, så kan det være en fin kæde, men de er meget stærkere i Europa og visse steder i Asien.

    SPG - har jeg ikke den store erfaring med. Har dog generelt hørt godt om dem fra top-tier statusmedlemmer, som har været meget tilfredse.

    En helt anden approach kan være at droppe hotellernes loyalitetsprogrammer og så bruge hotels.com, hvor man får hver 10. nat gratis. Til gengæld kan man vælge frit mellem alle hoteller som de tilbyder er er ikke låst til en kæde. Her får man dog ikke nogen særbehandling som statusmedlem, men man får til gengæld meget hurtigt samlet nogle gratis nætter. Det bedste ved hotels.com er at man også får point for værelser man bestiller til andre.
     
    lionshield "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvilken prisklasse hoteller bor du på? Hvad er vigtigt for sig? Gratis nætter, status genkendelse? En god start kunne være et match eller en fast track.
    Ofte er stays nemmere at kvalificere sig på end nætter
     
  5. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Godt spørgsmål!

    Umiddelbart tænker jeg optjening af nætter til brug med familien.

    Prismæssigt bor jeg altid 4 eller 5 stjerner.
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis du kan få en status challenge til Diamon (og også nå i mål med den) så kan jeg varmt anbefale Hyatt.

    Udover at du optjener point, så synes jeg en af de meget attraktive ting her er deres 4 suite uprades, som Diamond. Også garanteret lounge eller morgenmad er attraktivt.

    Lounge vouchers kan bekræftes allerede på bookingtidspunktet - og kan bruges på både betalte stays og kombinations af points+cash (dog ikke på bonusnætter). hver voucher gælder for op til 7 dage.

    Desuden tæller points+cash og med til at forny status.

    Disse opgraderinger synes jeg er meget attraktive når jeg rejser med familien - og man behøver ikke vente på at man har point nok på kontoen til bonusnætter før man kan forkæle familien lidt.

    Har selv 10 dage i Thailand i en stor suite i februar og havde det samme i sommer. Det er et hit hos familien, som pludseligt får en helt anden holdning til at vi er lidt "bonus fikserede" ;)

    Generelt har jeg været yderst tilfreds med Hyatt og jeg kommer til at savne min Diamond status frygteligt når den udløber i slutningen af februar :(

    Hyatt er rimeligt repræsenteret i USA, men der er nogle huller i dækningskortet. Her kan man så bruge sin Hyatt status til at matche til f.eks. Hilton, så er man godt dækket ind.
     
    Ali Taran, Schlandy og clager "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Jeg har med fornøjelse læst de forskellige indlæg.

    Jeg havde disse meget simple husmandsberegninger for en del år siden (da jeg kun havde eurobonus, som jeg også brugte til hotel - Radisson):

    I begyndelsen havde jeg meget få hotelovernatninger - og så ingen grund til at optjene point på et hotel program, og bagefter konstatere, at jeg ikke kunne bruge dem (fordi det alligevel ikke rigtigt summer op til en saldo, som kunne bruges til noget).

    Jeg havde nogle få hotelovernatninger på Radisson Falkoner i København (som på det tidspunkt havde fornuftige week-end priser) + enkelte overnatninger på Radisson i Europa. Så vidt jeg husker, fik jeg 500 Eurobonus Point for en overnatning - og skulle betale 10.000 point for en tilsvarende overnatning. Altså bo 20 nætter på hotellet for at optjene en overnatning. Jeg lavede en tilsvarende beregning for Club Carlson programmet - og dér skulle jeg kun have omkring 10 - 12 overnatninger for at optjene point nok til en gratis nat. Og så var det ikke svært at træffe beslutningen for at skifte - specielt da mit rejsemønster begyndte at blive lidt anderledes, så jeg også kunne få lidt status.
     
    Ulrik og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg startede med Hilton challange. 4 nætter og vupti jeg var guld. Så de steder jeg kan komme til, (lokation og pris er fornuftig) vælger jeg Hilton.( hilton gir mig opgraderinger samt lounge adgang, status anerkendelse. Masser af point via diverse kampagner som jeg kan bruge på gratis overnatninger med familien). Og de steder hvor Hilton ikke gir mening går jeg efter hilton.com. Ingen sær behandling. men 1 gratis overnatning efter 10 nætter er bedre end ingen ting. Specielt fordi det du optjener hos Hotels.com kan næsten ikke udløbe, hvor kædernes program er typisk inden for kalender år.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side