Opgradere med point fra SAS Plus til Business

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 27/1/16.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hej, håber endnu en gang at eksperterne her kan hjælpe :)

    Hvis jeg bestiller en billet med SAS Plus og bagefter forsøger at opgradere med point - får man så et svar med det samme, om man får opgraderingen?
     
    rasmus.emil og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @SophieHendriksen
    Desværre nej, man modtager som regel en mail fra SAS dagen før afrejsedatoen. Denne mail fortæller næsten altid at upgrading ikke er mulig på nuværende tidspunkt (uanset mange ledige seats på biz). SAS foreslår at du forsøger at blive upgraded ved checkin skranken eller i loungen eller i gaten. - Vent aldrig til gaten, for så risikerer du, at man ikke har tid til up-catering.
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @SophieHendriksen
    SAS bruger ordet "forespørgsel" om upgrading is deres regler.

    Når man har afsendt sin forespørgsel om upgrading, modtager man en mail hvori, der står :

    "If your request is confirmed you will receive a new itinerrary approximately 24 hours prior to departure."

    "If we are not able to accomodate your request prior to departure, you are welcome to request a standby upgrade at the airport"

    Sådan står der på en request jeg har liggende til sk963 ARN-HKG i slutningen af februar.
     
    SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tusind tak for klart svar :) Synes virkelig flyselskaberne formulerer sig utrolig uklart...
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  6. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg vil tillade mig at blande mig lidt i diskussionen. Jeg tror den type opgradering, @PENSIONISTEN hentyder til er en såkaldt "stand-by opgradering", hvor man som nævnt ikke er sikret en opgradering mod point men blot en forespørgsel, til gengæld er point prisen lavere, sammenlignet med en bekræftet opgradering som du selv linker til i en af dine poster ovenfor.
    Fordelen ved en Bekræftet opgradering er, at du allerede nu kan sikre dig en plads i Business Class, mens ulempen er at man på forhånd skal have booket en SAS Plus billet og pointprisen er ganske høj (USA for 30.000 point og Asien for 50.000 point).
    Spørgsmålet er så om du vil satse på en opgradering og "spare" nogle point eller være garanteret et sæde i Business kabinen?

    - Alternativt kan du jo også benytte dig af OptionTown, som er en opgraderingstjeneste SAS benytter. Her har du mulighed for at byde på en opgradering, til en typisk favorabel pris. :)
     
    PENSIONISTEN og Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @rasmus.emil
    Hvor finder du en bekræftet upgradering med point på SAS´s hjemmeside.
    Jeg havde en plus til SFO her i januar .... men fik stadig kun en request, som jeg så fik bekræftet ved check-in skranken (ca. 50% ledige i biz).
    Difference fra de 25000 point op til de nævnte 30000 er jo ikke alverden for en bekræftet plads i biz.
     
  8. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    @PENSIONISTEN Du kan læse om bekræftet opgradering for point (kun fra Plus til Business!) på følgende side: Bekræftet Opgradering - SAS

    - Mht. Pointprisen for en bekræftet opgradering, kan jeg i mit forrige indlæg se at jeg skrev forkert. Det koster 35.000 og ikke 30.000 point, at opgradere mellem Skandinavien og USA.
     
    Michael Wahl, Kristian, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Øh hvordan opgraderer man fra SAS Plus til SAS Business indenfor Europa?
    upload_2016-1-28_16-17-23.png
     
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @rasmus.emil
    Ja, minsandten, der står det med et flot skema. Tusind tak for dine oplysningerne. Det kan jo betyde meget at få en bekræftelse i god tid, hvis biz skulle gå hen og blive fully booked.
     
    rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  11. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg undrer mig også over, at de ikke har opdateret DK siden (til sammenligning er "Europa-rubrikken" faktisk fjernet fra .NO og .SE hjemmesiderne). Det stammer jo tilbage fra dengang SAS stadig havde Business Class indenfor Europa. Faktisk er det eneste der er sket på siden i adskillige år, at det tidligere Economy Extra er blevet erstattet med Plus.
    - Hvis ikke jeg husker helt galt blev det vistnok først ændret sidste sommer, hele 2 år efter servicekonceptet blev ændret, så måske vi yderligere skal vente nogle år indtil det går op for SKIT, at siden skal opdateres så den tilsvarer flyselskabets produkter på markedet! :confused:
     
    Senest redigeret: 28/1/16
    Kristian og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    En lille opdatering - min mand har talt direkte med SAS omkring ovenstående.

    Det er, som Pensionisten skriver, ikke muligt at få en bekræftet upgrade med point fra SAS Plus til Business. Skemaet omhandler upgrade for Star Alliance :-( Dvs. man kan få det for de andre selskaber men ikke SAS selv!

    De påstod faktisk, at de nu ville få ændret skemaet, da de godt kunne se, at det ikke var retvisende længere. Mit gæt var netop også, at der var noget legacy fra dengang det hed Economy Extra.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Så har de allerede fået redigeret skemaet, så det fremgår at man kan få en bekræftet opgradering for point hos SAS, fra Plus til Business, men nu kun i de dyre fleksible bookingklasser (Y, B og S). Dermed burde de vel næsten have skrevet: "From SAS Plus Full Flex to Business". Pointprisen er dog forblevet den samme. :cool:
     
    Senest redigeret: 2/2/16
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. mka83

    mka83 Dansk/norsk mile runner

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    :cool:
    hvor ser du bookingklasser henad.?
     
  15. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Du finder informationen med bookingklasser på SAS.dk
    -
    Vælg fanen "Award Upgrade - Star Alliance"
     
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    slå din booking op på m.sas.dk
    ellers står booking-klassen på den e-ticket du har modtaget på mail.
     

Del denne side