Rejse Deal: Kom Det er billigere at flyve hjem til Aalborg i julen end at tage toget

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Henrik Olsen, 24/11/16.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    I aftens SAS Now or Never er Aalborg på som destination. Vi har kigget på priserne og SAS er i aften mellem 18:00 og 24:00 den billigste måde at komme til Aalborg i juleferien og samtidig have gratis sædevalg og indchecket bagage med inkluderet i prisen. Da julen nærmer sig og Aalborg stod på som… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hej Henrik

    Det er desværre ikke helt rigtigt hvad der står i artiklen omkring prissammenligningen med DSB. DSB's pris på 468 kroner hver vej gælder en standardbillet som kan afbestilles og/eller ændres. Deres Orange billetter koster helt ned til en fjerdedel af den pris når de er billigst.

    Men hvor kunne det da være dejligt hvis flyselskaberne også kunne få statslige kontrakter på offentlig transport og blive tænkt ind i den kollektive trafik. Rådhuspladsen til Nytorv i Aalborg på ca. 3 timer kan DSB alligevel ikke klare...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Prisen er vel god nok når det på samme dag var eneste, og billigste pris med DSB?

    Jeg er godt klar over at det kan fås billigere, men pointen var at som det så ud nu på årets største rejsedag, var det billigere at tage med SAS end med DSB.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er helt og aldeles korrekt :)

    Det jeg hentydede til, og som jeg nok ikke fik udtrykt klart nok, var at du skriver at
    DSB Orange er i dette tilfælde, mærkeligt nok, dyrere end DSB's Standardbilletter (mon SKIT eller SAS Revenue management er krøbet ind i DSB?? o_O:eek:), og således også dyrere end SAS.

    Men hvorom alting er, så ville jeg slette "DSB Orange" fra teksten, da Orangebilletterne jo ellers normalt plejer at være billigere end deres Standard billetter til 468 kroner.

    Bare mine 2 cents...
     
    Henry, tbh og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Tak for indput og hermed gjort :)

    (jeg er meget glad for den gode dialog og feedback her på forum)
     
    Henry, tbh og mhsalv "Synes godt om dette"
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ingen årsag :)

    Derudover skal man jo også huske, at man får gratis kaffe/te og vand med SAS (men det er så også det eneste!!!), hvilket er mere end man får hos DSB. Dog kan man ikke vælge sæde gratis hos SAS når man booker, med mindre selvfølgelig at man har guldrandet status eller højere (først 22 timer før afgang).
     
    Henry, mhsalv og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Seriøst kunne jeg godt leve med et midtersæde på de 45 minutter det tager at kommer over "vores lille dam" :)
     
    Henry og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja, når ellers der er et midtersæde fordi man ikke sidder presset i en ATR ;)
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hehe :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side