Ryanair - ændret afgang

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 25/1/17.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Min svigerfamilie skal et smut til London og fik booket en Ryanair billlet fra CPH til LTN med FR7407 i april,allerede nu har Ryanair sendt en mail ud om at afgang er ændret fra 0715 om morgenen til 2215 om aftenen....
    "Sjovt nok" er der en FR afgang 0715 om morgenen , det er bare til STN.

    Jeg har prøvet at skrive på vegne af dem til Ryanair for at få dem ombooket til denne, men jvnf. deres kundeservice og respons er det nok skønne spildte kræfter.

    De har fået et link til at få pengene tilbage, men STN afgangen er væsentligt dyrere, så ville høre om der er nogle der kender en måde at kontakte FR på udover et dyrt tlf nr i Irland?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Prøv at grave deres call center nummer frem på deres web site. Jeg har før, godt nok som rejsekonsulent, haft held til at få gennemført ændringer/annulleringer - gratis.
     
    Henry, Beaglen og Daniel K "Synes godt om dette"
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg havde samme problematik med et par familiemedlemmer der skal til London i påsken. Ryanair flyttede dem fra CPH til aftenafgangen til LTN og ikke morgenafgangen til STN.
    Fik fat i callcentret efter have have forsøgt chatfunktionen i flere omgange uden held. Lang ventetid og resultatet var at afgangen blev flyttet til aftenen før til 2215 flyet men med højere priser end først booket.
     
    Henry og Daniel K "Synes godt om" dette.
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    De var ikke til at overbevise om at flytte til STN?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det er meget nemt at undgå sådan et scenarie: Lad være med at flyve med Ryanair
     
    SebastianBruun, MaleneChristensen, Schwert og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Nej ikke til at rokke!
     
    Henry og Daniel K "Synes godt om" dette.
  7. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det sker med alle selskaber at man aflyser afgange, det er kundeservice hos Ryanair der stinker.

    Men lignende scenarier har jeg også set hos andre lavpris selskaber og MEB3 selskaber,
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Der er jo ændringer i afgange med andre selskaber. Ryanair prøver bare bevidst at være så uimødekommende som muligt for hvis først de er blødsøden overfor 1 kunde, så skal resten også have det.

    Dog mener jeg at de skal kunne tilbyde en alternativ afgang (eksempelvis til STN) ellers skal du have pengene tilbage.

    Har selv fint fået ændret billetter med SK, QR og TK uden problemer.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg vil heller ikke prøve at forsvare dem, havde desuden advaret svigerfamilien uden held med at hvis der går noget galt så går det rigtig galt med Ryanair, men hvor Ryanair for 10 år siden var det sorte får blandt en masse hvide får, er billedet nærmere nu en masse sorte får, en masse grå får og få hvide får.
     
    Beaglen, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Epilog: Jeg fik med lidt dialog + vægt bag ordene banket Ryanair til ikke at flytte afgangen til 2215 men skifte den over til 0715 afgangen til STN, så det kan lade sig gøre.
     
    Henry, jakobv84 og Calle77 "Synes godt om dette"
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    FR flytter med sommerplanen per 25.3 3 af 4 afgange fra LTN til STN og har lystigt ombooket alle deres kunder efter forgodtbefindene.
    Hjemturen blev også ændret til den eneste LTN afgang men kunne flyttes til STN efter kontakt til callcentret.
    Heldigvis får mine familiemedlemmer nu en bedre rejse til og fra STN da LTN ikke fungerer grundet de evindelige forsinkelser og det har FR så også indset nu.
    STN har også bedre forbindelser til London.
     
    Henry, jakobv84 og Daniel K "Synes godt om dette"
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg har tidligere haft schedule changes på en flyvning med Ryanair til Budapest, som gjorde, at det ikke var interessant at tage afsted alligevel.

    Ryanair har en chatfunktion hos deres kundeservice. Jeg fik nemt kontakt til dem og nemt refunderet hele beløbet. No sweat. Men det var naturligvis heller ikke en ombookning. Måske vil de foreslå at refundere beløbet og booke en ny billet. Og det er måske ikke så interessant, hvis prisen er gået væsenligt op.
     
    Henry, Daniel K og clager "Synes godt om dette"
  13. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Ja, LTN er virkeligt det værste af det værste, der får STN til at fremstå som noget godt i sammenligning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side