Jeg vil gerne købe en billet for Eurobonus-point med SAS, København - San Francisco i august 2018 for, og finder, at der ikke er en eneste billet til salg for point. Det er der heller ikke i september 2018. Ringer jeg til SAS får jeg oplyst, at der normalt ikke frigives flere point-billetter, og hvis nogle skulle dukke op på sas.dk er det fordi andre rejsende har givet slip på deres bestillinger. Da jeg for nylig ledte efter en point-billet København - Amsterdam 10/5 - 13/5 var hjemrejsen 13/5 en tid ikke tilgængelig for point, indtil der pludselig var rigeligt med bonus-billetter søndag 13/5. Det kan selvfølgelig have været et selskab på ca 15 personer, der pludselig afmeldte deres bonusrejser, men jeg hælder til at tro, at SAS regulerer antallet af tilgængelige bonusbilletter løbende. Er der nogen, der har information om SAS og deres politik ift. at sætte billetter til salg for point?
Du kan nok roligt gå ud fra, at antal af bonusbilletter justeres løbende - ud fra en vurdering af den forventede belægning på flyvningen. Hvorfor udbyde en masse billige rejser, hvis de kan sælges til fuld pris?
Normalt skal du være ude i god tid for at score en billet på de populære langruter (som f.eks. San Francisco). Award sæder frigives løbende og ca 330 dage frem, så forudsat at SAS også har gjort awards tilgængelige, så var det i september 17 at du skulle have kigget på august 18. Af og til justerer SAS også antallet af awards, så du kan stadig være heldig. Jeg har også oplevet at annullere en award rejse for at se den ryge tilbage i puljen igen, men af og til er den også bare forsvundet ud i blå luft.
Dette link har der før været skrevet om, og du kan se en oversigt over ledige Business awards https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/List