SAS Diners kort

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 6/1/14.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg har fået skaffet mig et SAS MasterCard kort og nu lurer jeg også på at bestille et Diners (da den giver 50% flere points ved forbrug).

    Man får 1000 points ved signup. Jeg tænker bare på om det kan betale sig at vente til der kommer et tilbud hvor man måske får mere ved signup end 1000 points. Tror I at det er sandsynligt... eller ved I om SAS har gjort det før?

    Hvis ikke, så kan jeg jo lige så godt bestille nu uden at vente.
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Der er jævnligt kampagner, hvor man tjener mere end 1000 point i sign-up bonus. Har ihvertfald flere gange set kampagner der giver op til 6000 point.

    Diners er et helt ok kort. Giver også mulighed for lounge-besøg (mod betaling godt nok). Det kort jeg har giver ét gratis lounge besøg pt. 10000 kroner man omsætter på kortet.

    I Danmark er brugsmulighederne begrænsede og gebyrerne høje - men heldigvis er de fleste andre lande lidt længere fremme end DK. Bruger næsten aldrig mit i Danmark, men inden jeg fik det svenske SAS Amex brugte jeg det en hel del i udlandet.

    Fint kort - så længe der ikke findes et SAS Amex i Danmark - og om ikke andet så kan det skaffe lounge adgang hvis man ikke har Priority Pass.
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg vil blot kommentere at hvis du ikke er Eurobonus Guld så kunne det være en strategi at vente med at bestille det Diners kort indtil den rigtige kampagne kommer for SAS giver som regel 1- års gebyr således at dette er gratis. Det betyder at man så kan skifte mellem Diners og Mastercard ved at bytte mellem dem hvert andet år. På den måde får man et gratis SAS Kredit Kort med de fordele det har forsikrings og point mæssigt.

    Har du Eurobonus Guld - ja så er det ligemeget da årsgebyret jo er gratis sålænge man har denne status.

    /Henrik
     
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Godt at høre at de ofte har større sign-up bonus end 1.000 points. Så må jeg vente og slå til. 6000 points ville være værd at vente på :)

    @Henrik
    Det ser ud til at første år i forvejen er gratis så vidt jeg kan se?
    http://www.sas.dk/EuroBonus/Optjen-point/Betalingskort/
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er netop det jeg mener at første år er gratis. Så ved kun at have det ene kort så har man gratis kredit kort minimum 2 år i træk med 1 år med MasterCard og 1 år med Diners om det ikke lykkes at få et Eurobonus Guld kort i mellemtiden. Så det var forslaget. Der er klart forskel i pointoptjeningen men man bør også se på hvad man får ud af det.

    Så igen - vent til der kommer en Diners promo og så slå til. Jeg har kunnet forny kortet efter 2 år og så igen få et gratis år. Det er dog mange år siden så ved ikke om dette virker igen men det går jeg ud fra, da deres mål jo er at få folk til at bruge kortet og ikke tjene på de 2-400,- i gebyr.
     
  6. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Sidst jeg tjekkede (1 år siden) havde SAS Mastercard og Diners en "karensperiode" på 6 mdr., hvor de betragtede et nyt kort som re-aktivering af et opsagt kort.

    Selv har jeg som EBG både Mastercard og Diners, men min kone har opgivet at følge med I hvilke kort hun bestiller/opsiger ....
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Kunne iøvrigt være interessant at udveksle hvor man kan handle dagligvarer, brændstof etc. i DK med SAS kreditkortene uden gebyr.

    Jeg byder ind med Lidl og Uno-X.
     
    Flemming Poulsen, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Lige den strategi min kæreste bruger - dog holder jeg styr på det :)
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men handlede i Illum (Inspiration) og ingen gebyr der ej heller, samt jeg handlede i "Webhallen" ej heller gebyr der... - god ide med en liste over hvilke butikker der ikke opkræver gebyrer, for der går jo lidt af det attraktive af...
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Super ide - jeg har oprettet følgende tråd som "sticky" og sætter løbende indhold ind i toppen af tråden eftersom der kommer flere detaljer på.

    Link: http://forum.bonusfeber.dk/threads/sas-kredit-kort.128/

    Kom gerne med forslag til indhold.

    Hilsen
    Henrik
     

Del denne side