SAS eurobonus vs. CopaAir Connectmiles

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Christian Larsen, 21/11/15.

  1. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Hej

    Jeg er forholdsvis ny indenfor bonuspoint og optjening heraf.

    Jeg er sølv hos SAS og er blevet statusmatchet til Connectmiles Gold hvilket giver mig *A rettigheder. Min konto hos Connectmiles er i 0 mens jeg har lidt point hos SAS (25.000)

    Hvad skal jeg gøre fremover. Skal jeg begynde at anvende min Connectmiles konto så jeg får *A guld fordele?

    Kan jeg fortsat kreditere min SAS konto men få loungeadgang ved hjælp af min Connectmiles gold card?

    Jeg vil jo gerne kunne benytte SAS tilbud da jeg sikkert aldrig kommer til at flyve med CopaAir :)

    PS. Tak for et humoristisk og oplysende forum.
     
    asf og Ulrik "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Du kan sagtens kreditere til SAS Eurobonus og bruge fordelene fra Connectmiles-kortet. Bare registrer Eurobonus-nummeret i bookingen og vis guldkortet når du skal ind i loungen osv. Det har jeg selv gjort en del gange med Aegean.

    Dog er der en risiko for at personalet i lufthavnen ændrer bonusnummeret i din booking til Connectmiles-nummeret. Jeg har kun oplevet det ved check-in, aldrig i loungen eller i gaten. Men det er noget at være opmærksom på hvis man skal bruge fordelene i check-in, f.eks. til en ekstra kuffert.

    Generelt for danskere kan det vist bedst betale sig at holde sig til Eurobonus fordi der er kreditkort, shoppingportal og ekstrapoint-kampagner at benytte sig af. Især hvis du alligevel ikke har tænkt dig at gå efter at genkvalificere til Connectmiles Gold.

    Men det er selvfølgelig som altid individuelt :)
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Christian Larsen Hvordan er det lykkedes dig at få ConnectMiles Gold? Er du BA Silver el. tilsvarende, eller er det lykkedes dig at matche EBS til det??
     
  4. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Matchede American Airlines Platinum til Copa Gold :)

    Mit Platinum udløb i næste måned så det var på et hængende hår. Har fået Copa Gold til 03/17 ;-)
     
    asf, jefi99, *flyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Tak for svar.

    Jeg vil afprøve det i næste uge :)
     
    asf "Synes godt om" dette.

Del denne side