SAS: Flere langruter ud af Oslo i fremtiden - og koster det så i København?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 19/12/17.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    9,942
    "Synes godt om" modtaget:
    22,610
    Point:
    113
    SAS og Avinor har i dag oplyst at de har lavet en intentionsaftale om at skabe flere ruter ud af Norge til Europa, men især også direkte langruter.

    Dette kan kun komme ved at fjerne afgange fra København og Stockholm på den korte bane. Så ser vi nu konsekvensen af at SAS ikke kan bestemme sig og forsat spiller på de 3 "hub heste"?

    Læs artiklen her: https://insideflyer.dk/sas-flere-langruter-oslo-fremtiden/
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,594
    Point:
    113
    Se se - så er det jo interessant om disse passer med den nye dobbelte rotation AAR - OSL. Særligt Minneapolis kunne være en gave for DSGM!,
     
    Kenneth K, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    2,998
    "Synes godt om" modtaget:
    7,797
    Point:
    113
    Du får også travlt når du skal opretholde både EB diamant og BAEC guld!
     
    Kristian, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    9,942
    "Synes godt om" modtaget:
    22,610
    Point:
    113
    Der er nok ikke tvivl om at Houston snart bliver genoplivet ud af Oslo.
     
    AMJ og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,594
    Point:
    113
    Nu må vi se, har siddet og leget lidt med forårets LH ud af BLL, og det er lidt udfordrende at få særligt returene til at blive fornuftige, med en daglig BA rotation. Når alt kommer til alt bliver det den med det bedste produkt der “trækker det længste strå”
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,698
    "Synes godt om" modtaget:
    5,784
    Point:
    113
    Var det ikke Stavanger . Olie og gas ruten. Det marked er da stadig stendødt.
     
    Kristian, Henry og obs "Synes godt om dette"
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,359
    "Synes godt om" modtaget:
    2,734
    Point:
    113
    Jo det var det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,359
    "Synes godt om" modtaget:
    2,734
    Point:
    113
    Altså, sommetider skulle man ikke tro at de var rigtigt kloge....

    Man skulle jo næsten tro at Gustafson & co lider af en form for storhedsvanvid. De opfører sig i hvert fald lidt som om at de var på størrelse med BA og LH.

    Det fremgår dog af en pressemeddelelse, at de regner med at kunne spare 100 millioner på flypassagerafgiften som følge af de nye tiltag (hvordan det så lige går til fremgår dog ikke). Men okay, det er nok bare 100 millioner Svesetas :p;)


    /DSGM #2
     
    PeterA, Schwert, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    2,998
    "Synes godt om" modtaget:
    7,797
    Point:
    113
    Kun sommetider?

    Der stod i en artikel både det med de (over) 100 millioner, men også at de årligt brugte 6-800 millioner på den norske afgift... Hvis de kan spare så lidt af den, og så skal udvide så meget, så kommer Norge vel også til at tjene rabatten ind, godt og vel.... Det giver ikke helt mening bare på den baggrund.
    Og grunden til at CPH var blevet nedprioriteret var de høje afgifter, men vi har lige fået sat afgifterne ned, samtidig med vi ikke har de der ekstra tosseskatter...
     
    Kristian, Henry og obs "Synes godt om dette"
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,359
    "Synes godt om" modtaget:
    2,734
    Point:
    113
    Ja og nu kommer jo så den svenske afgift som vel koster SAS... tjah, en helt masse i hvert fald.

    Nej, SAS burde se til at konsolidere sine operationer.


    /DSGM #2
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  11. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    567
    "Synes godt om" modtaget:
    1,627
    Point:
    93
    Synes jo det er værd at bemærke sig at der er rigtig mange betalingsvillige nordmænd. Oljen går ikke som før nej, men økonomien i Norge er stadig meget stærk.
    Ja de er gale de nordmænd, men penge, det har de.....
     
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  12. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    2,998
    "Synes godt om" modtaget:
    7,797
    Point:
    113
    Så er det bare underligt at de skal have billigere priser end os! o_O
     
    Henrik Olsen, Kristian, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,359
    "Synes godt om" modtaget:
    2,734
    Point:
    113
    Betaler de ikke lige så mange kroner for billetterne som danskere ? Det er vel bare at en norsk krone er mindre værd end en dansk (men mere end en svensk).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    2,998
    "Synes godt om" modtaget:
    7,797
    Point:
    113
    Jo for den samme billet, dog har de ofte lavere gebyrer eller det har de i hvert fald haft.
    Men hvis man kigger på alle mulige tilbud, så koster det ofte samme antal kroner ud at cph i danske kroner og ud af OSL i norske
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,359
    "Synes godt om" modtaget:
    2,734
    Point:
    113
    Svarer lige mig selv, da jeg fik en tanke...

    Kunne det måske være en mulighed at SAS vil flytte LAX(e)-ruten til OSL ? Det er trods alt billigere at slippe 80 NOK i afgift per pax end 400 SEK, som det vil være hvis de fortsætter med at flyve den fra ARN. Derudover er der jo også kortere afstand fra OSL.

    Bare mine 2 cents spekulationer.


    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,299
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men feeder fly skal vel også betale afgift, så en svensker skal betale afgift til svenske stat + afgift til den norske...

    Ja, der er så ingen afgifter i DK og har alle dage været et trafikknudepunkt.. man forstår det ikke...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,359
    "Synes godt om" modtaget:
    2,734
    Point:
    113
    Korrekt, ud over at en feeder-pax kun koster 60 SEK til den svenske stat. Så har SAS stadig sparet omkring 250 SEK
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    334
    "Synes godt om" modtaget:
    1,023
    Point:
    93
    OSL har store ambitioner (vil gerne være den største lufthavn i norden). Så ser dette tiltag lidt som en direkte konkurrence med CPH og deres afgiftssænking. Passager afgiften til staten ændre sig ikke, så dette er bare win-win for state Norge. Som jeg læser det er det bare Avinors afgifter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,299
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men givet deres kunder en ekstra flyvetid på 2 timer...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,299
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Så du siger det er en slagssubsidiering eller en måde, at give tilbage de penge, som SAS/passagerne betaler til Avinor/Staten?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side