SAS Travel Cash bliver til SAS Travel Wallet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 11/6/18.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Altså navnet SAS Trave Wallet er vel nyt. Det afløser SAS Travel Cash.
    Hvad forskellen er...tjaaa der har jeg ikke gidet sætte mig ind i.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Jo, men SAS Travel Wallet blev introduceret i juni. Så hvad er lige nyt nu? Er det en navneændring til SAS Eurobonus Travel Wallet?
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hahahahaha tjaaaa det kan man jo så tænke lidt over. Det kan jo være at devalueringen i EB programmet også bliver meldt ud om et par måneder!
     
    Peter F., Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tror mere det er fordi at man, i forbindelse med ændringen, forringede visse vilkår/indførte nogle flere/andre gebyrer, og derfor var tvunget til at melde ud om det på forhånd så folk kunne opsige deres kort. Nu er man så kommet over datoen for ændringen og kan nu "lancere nyheden". Jeg fik desværre ikke selv opsagt kortet inden udløbsfristen, så nu er der nok ikke andet at gøre end at bruge pengene og så få lukket kortet. Ellers skal man betale gebyr for at få udbetalt pengene + kursskæring på evt. udenlandsk valuta man har på kortet.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ringede i dag til supporten, hvis telefonnummer (3272 6056) man i øvrigt ikke kan finde på hjemmesiden men først kan se når man er logget ind, for at få hjælp til netop at logge ind på deres nye hjemmeside.

    Havde en snak med en venlig svensker som godt kunne give mig ret i at det nye produkt ikke var kommet specielt heldigt fra start. Jeg påpegede, at jeg syntes at det var en noget kringlet procedure for at komme i gang med produktet, men han kunne så guide mig så det egentlig var ret let. Dernæst påpegede jeg det mærkelige i at der f.eks. ikke står noget telefonnummer til supporten på hjemmesiden og det var han helt enig i. Dette var (angiveligt) også blevet påpeget overfor udviklingsafdelingen men tingene sker åbenbart ikke over en nat (mon SKIT er involveret?).

    Men det falder jo godt i tråd med SAS, for hvorfor gøre det enkelt når man kan gøre det svært.... :rolleyes:

    /DSGM #2
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Så er der endnu et forsøg på at erhverve kunder fra Travel Wallet af SAS EB. Kampagnen lyder på at man får 20 point pr. 100 kr. man "loader" i sin wallet (Skal loades til en wallet med fremmed valuta). Kampagnen løber fra 22/12-31/12. Og maks for kampagnen er 20.000 EB Point altså 100.000 kr. indbetalt.
    Jeg blev lidt nysgerrig på kampagnen, derfor denne analyse:

    1) Man får ganske rigtigt pointene for at "loade" sin konto, men den valutakurs de tilbyder i appen/websitet er langt fra markedskursen.

    2) Hvis man ikke er opmærksom på T&C ender man ud med en dårligere deal end hvis man blot havde brugt sit Visa/Dankort eller lign. De tilbyder ganske rigtigt at man slipper for at betale valutaomregningsgebyret på 2% som er på de fleste almindelige kort i DK. Dette gælder dog kun hvis man har tilstrækkelige midler på sin konto i den rigtige valuta. Hvis ikke dette er tilfældet, trækker de fra ens national valuta og tillægger et gebyr på 2,5%.

    3) Hvis man har styr på punkt 2, og beslutter at benytte kampagnen skal man være opmærksom på at deres kurs (d. 21/12) er: 7,74 DKK pr. €. Sammenligneligt er kursen 7,47 på Valutakurser.dk, og hos Revolut er den: 7,42. Der er altså en forskel på 32 øre pr. €. Hvis man skalere det hele lidt op og beslutter sig for at "loade" 2000€ i Travel Wallet skal man betale: 15.489 kr. Hvis man gør det samme hos Revolut skal man betale: 14.851 kr. Det betyder der er en forskel på 638 kr. Altså ender man med at betale 638 kr. for sine 3.000 EB point. Det svare til 0,21 øre pr. point.

    4) Hvis man værdisætter sine point til 0,22 øre pr. point eller mere er det jo en udemærket handel. Sammenlignet med at bruge SAS MCP som tager 2% for samme deal er det ikke så dårligt. Alternativt kan man bruge sit SAS MCP til at toppe op hos Revolut, hvilket vil give ca. 750 point mindre end kampagnen, men man spare de 638 kr.

    Konklusion:
    Hvis man er i besidelse af et SAS MCP + Revolut vil jeg helt klart vurdere at det er den bedste løsning at toppe op hos Revolut med sit MCP.
    Har man ikke SAS MCP, så er det en udemærket deal, blot man er opmærksom på punkt 2.

    Note:
    Prisen for et Revolut kort er ca. 5€ (Der er en julekampagne i øjeblikket, hvilket betyder man kan få det gratis, t.o.m d. 25/12)
    Prisen for Travel Wallet er gratis, blot man har penge indestående på kontoen (Når det bestilles, mindst 375 kr.) og man bruger den mindst 1 gang årligt (ellers et gebyr på 25 kr. pr. måned)
     

    Attached Files:

    Erwin Lansing, asf, Jeblin og 7 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Tak for analyses.
     
    MaleneChristensen og Christianbp17 "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Fremragende og let forståelig analyse!

    Jeg holder mig til revolut kortet :)
     
    MaleneChristensen, Christianbp17 og Henry "Synes godt om dette"
  9. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Så er TravelCash kortet igen igang med kampagner. Denne gang en betalingskampagne.

    1) 795 kr. For 25 point pr. 100 kr. Fremfor 15 pr. 100 kr.

    2) 1.195 kr. For 30 point pr. 100 kr. Fremfor 15 pr. 100 kr.

    Aftalen vare 12 måneder, og skal tilmeldes inden 27/2-19.

    Min umildbare beregning siger at man skal bruge i nærheden af 110.000 kr. UDOVER sit eksisterende forbrug for at det kan svare sig. Usikker på om det dog er regnet rigtigt!

    Hvad tænker de kloge hoveder? :)
     
    asf, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Derudover får man free atm withdrawals med i den til 1.195 kr. Og 4 gratis pr. Måned med den til 795 kr.
    AC4B0576-657C-47F8-9C25-2380FA19D159.png D4040A19-15D3-4E76-9D49-49BA77E33C8B.png
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  11. SteemingHazard

    SteemingHazard Nyt medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Måske tid til at få et kort til konen?

    Opret en ny Travel Wallet-konto med min henvisning link, så både dig og jeg får 500EB:
    https://travelwallet.app.link/27SgLhA0nW

    Giv derefter kuponkode "TRAVEL12" eller "TW2500" ved registrering.

    TRAVEL12 giver 5000EB med 25000kr opladet.
    TW2500 g 2500EB med 10000kr opladet.
    NB: Du skal overføre pengene inden 15. maj 2019!

    Anbefal også at du bestiller et fysisk kort, da det kan forbindes til Revolut!

    Optjent 15EB / 100 i udlandet og 2EB / 100 i Danmark.

    Totalt bli det ikke 13000 kanskje

    5500 + 3750 fra fyll m/ SAS MC + 3750 med bruk i Revolut?
     
    Senest redigeret: 5/5/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Er SAS Travel Wallet på vej ud ? Har hørt om kunder der har fået meddelelse om at det skifter navn og der ikke længere optjenes Eurobonuspoint men noget nyt fra et tidspunkt i Juli måned. Ikke at jeg vil savne det - jeg har skippet mit kort for et par år siden, da det blev for bøvlet og en "kundeservice" der ikke havde noget med service at gøre.
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Det er mit personlige indtryk at SAS Travel Wallet reelt ikke er specielt interessant. Så det undrer mig, at der kunne laves et produkt på det. Og at der er et marked for det kort. Derfor virker det naturligt for mig, at Travel Wallet igen lukkes.
     
    asf, NielsC og obs "Synes godt om dette"
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg syntes, at TW var alt for dyrt i forhold til at betale med almindeligt kreditkort. Så vidt jeg kunne se, så var deres valutamarginal t.o.m. højere end på et Mastercard kreditkort, og fordelen med at kunne veksle på forhånd, tjah... it depends. Jeg så ærlig talt ikke nogen særlig fidus med det kort. Ikke i forhold til f.eks. Revolut, hvor der jo i hvert fald er en kontant fordel.

    Nej, det der burde SAS ikke have lagt sin energi på. Men det var vel en eller anden smart marketingsnisse oppe i Frösundavik eller en smart sælger, der kom forbi, som fik solgt dem den idé...

    /DSGM #2
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Korrekt. Det bliver til noget med "Xpoints" (hvad det så end er, kan ikke finde noget som helst info om det....)

    Har dog kun brugt TW eeen gang, før jeg opdagede at Revolut kunne det samme, bare meget meget bedre... Men der var gode extrapoint at hente vha referrals engang (2000 til hver person for ca reel udgift såvidt jeg husker).
     
    NielsC, obs og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side