Singapore Airlines & Star Alliance

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ThomasG80, 26/3/22.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Jeg prøvede i dag at ringe til SAS for at bestille en Star Alliance bonusbillet med Singapore Airlines.

    Jeg fik at vide at man for tiden ikke kan booke Star Alliance bonusbilletter med dem, samt en kommentar om at de måske forlader Star Alliance.

    Har nogen hørt noget om dette?

    Efterfølgende kom jeg til at tænke på om jeg så kan være sikker på at optjene Eurobonuspoint på den Singapore Airlines C tur som jeg har planlagt i efteråret (og vil købe i morgen)?

    Mvh
    Thomas
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  2. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Jeg synes godt nok det ville være underligt hvis sådan en stor nyhed kom ud på den måde.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Singapore Airlines er notorisk svære at få bonuspladser på, især i Business (og i First er det helt umuligt). Man kan være heldig at de åbner for pladser på bestemte ruter og/eller bestemte bonusprogrammer (CPH-SIN lyder til at være nemmere for Eurobonus-medlemmer, FRA-JFK er fx nogle gange åben for Miles & More-medlemmer osv.) men det er vist mere undtagelsen end reglen.

    Pt. siger flere Miles & More medlemmer ovre på Vielfliegertreff (det tyske forum) at der er bedre tilgængelighed end normalt, også til Australien. I hvert fald for Miles & More.

    Ville ikke tillægge det andet udsagn om at de skulle forlade alliancen nogen vægt overhovedet :)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Jeg prøvede dog ikke engang at få C eller F, blot alm. economy på en så kedelig regional routing som BKK-SIN-KTM :)

    Og jeg finder den i øvrigt tilgængelig på eco for point via United's søgemaskine.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ahh ok, ja den ville jeg godtnok forvente man også kan booke gennem Eurobonus.

    Måske blot et spørgsmål om at prøve igen med en anden, mere kompetent medarbejder i telefonen :D
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Der er ingen rygter på at SQ påtænker at forlade Star Alliance. Der er en SAS medarbejder som har fået et eller andet galt i halsen!
     
    mifira, Peter F., Beaglen og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side