Sky Team - hvilket bonus progam?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 18/7/19.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    3,189
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113

JustinTime "Synes godt om" dette.
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    3,189
    6,833
    Point:
    113
    Jeg kender ikke Sky Team godt nok til at kunne rådgive. Er selv medlem af Czech Airlines program OK Plus. Blev det for en del år siden, da jeg troede, jeg skulle flyve en del med dem - men så nedlagde de den rute, jeg skulle bruge :(:(:(

Man bliver guldmedlem hos OK Plus med 30 segmenter med Sky Team selskaber. Så vidt jeg ved, er det samme grænse hos Flying Blu (KLM/Air France).

Tager du en business billet hos Czech Airlines, får du godskrevet op til 2 flyvning per segment. Så en returbillet CPH-PRG-Moskva kan give 8 segmenter. En sådan tur hvert kvartal giver dig guldstatus.:D:D:D Flyver du på økonomi, kan du risikere, at din rejse kun godskrives med 0,5 eller 0,2.

Det er et krav at du skal have et vist antal segmenter hos Czech Airlines for at få status. Sagt med andre ord: Bruger du ikke Czech Airlines, så kan du heller ikke få status ud fra antal segmenter. Jeg er ikke klar over, hvordan reglerne er, hvis du optjener status ud fra antal point.

Jeg vil generelt anbefale, at du vælger det selskab, du selv flyver med de fleste gange, da selskaberne normalt tilgodeser egne status medlemmer først (eksempelvis ved opgradering) ligesom det er lettere at bruge de forskellige tilbud i bonusprogrammet.

JustinTime, isolCBflyer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    460
    1,354
    Point:
    93
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    3,189
    6,833
    Point:
    113
    Jeg håber da, at @Erwin Lansing har nogle godt input. Han er jo vores KLM expert, Men andre er også velkomne til at give et bidrag.

JustinTime "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    1,368
    3,791
    Point:
    113
    Så må jeg, meget passende, komme med et svar fra KLM Crowne lounge 25 på schiphol :cool:

Ikke længere, der er baseret op Experience Points (XP) i disse dage. Nogen har spillet for meget Xbox i marketing afdelingen :)
    Lidt svært at finde links på en ipad, men søg på Flying Blue Reinvented, så finder du nogle artikler på forsiden.

Helt enig i den betragtning, hvem forventer du, at flyve mest med? Hvis du skal meget til USA er Delta måske det bedste valg, i Europa er Flying Blue nok den største, men ikke nødvendigvis den bedste.

Henrik Olsen, Henry, JustinTime og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side