Med starten af sommerprogrammet tager SAS, som bekendt, endnu en A340 ind i flåden (som skulle være kommet sidste år). Den kommer fra LAN Chile og skal benyttes i samme config og med samme sæder etc. som den havde hos LAN. Her kan man se hvordan kabinen ser ud: http://www.lan.com/sitio_personas/minisitios/airbus340/a340/index.html Selvom det er en gammel maskine, så skulle kabinen er sæderne være forholdsvis nye - og at dømme ud fra ovenstående link, så er det jo nærmest en upgrade ift. SAS' egne maskiner. Ihvertfald indtil de begynder at installerede nye business sæder og ny IFE.
Iflg. mine kilder, så kommer dette fly til CPH 7. marts som SK9154 ca. kl. 1630lt Den skal flyve 25. og 26. marts 2x dagligt på CPH-ARN og derefter i drift på langrutenettet. De første destinationer er vist SFO og ORD. Men men - der kan nå at ske mange ændringer indtil da...
Skal selv til SFO i april og hjem fra ORD - så med lidt (meget) held er det måske en mulighed Har lagt request ind på Optiontown til Plus og den ryger sig jo nok en tur hvis det bliver LAN-maskinen.
Faldt over at flyet har følgende sæde konfiguration: 42 C / 32 Y / 174 M LINK Troede faktisk at der ikke være nogen SAS Plus konfiguration - nogen som har fået mere information om dette? Hilsen Henrik
Skal prøve at grave lidt dybere i det. Har fået info om at man desværre ikke vil benytte Business kabinen på de flyvninger flyet skal foretage på intraskan d. 25. og 26. marts Så hvis nogen overvejer at booke en tur er det måske værd at genoverveje...
Prøver den i dag, ser, at den er på vej til Chicago! SAS havde endda givet mig et fint sæde 16C... - selvom jeg ikke er fan af midtergangssæder, men flyet er fyldt op! plads!
ok, here it goes... SAS Business ser helt ok ud, lidt mørke i farverne indretningen, men ser ud til at sæderne og sædepladsen er helt fin. SAS Plus og SAS Go, samme sæder, bare en længere sædeafstand, så bestemt ikke værd pengene der, hvis man vil bruge pengene på det. Det er en gammel maskine, ingen tvivl om det, SAS prøver at sminke den lidt op sæderne var fin standard også og pitch så også ok ud. Den tur jeg var med, der virkede Entertainment overhovedet ikke og når det kommer til at virke, så er det få film i "loops" og ingen radio eller overhead visning hvor man er, det er ikke godt nok. Læst der har været meget ballade om besætning kun kunne være norsk med hviletidsregler osv - men den besætning jeg fløj med, var blandet...
Desværre ikke den rapport man kunne håbe på - så de har nok prioriteret at lease den billigt de næste 5-6 år tid og ikke skabe noget omkring at dette var "det bedste fly i flåden". Men at tingene ikke virker er vel en mail til EuroBonus medlemsservice værd da dette ikke er det produkt der er købt og dette kan give enten voucher eller bonuspoint retur som kompensation. Har du lidt flere billeder af sæderne (især SAS Plus delen)? Hilsen Henrik
Der kom lidt mere om flyet i "Check-In" i dag, og som også konstateret samt at "Plus sæderne ikke er forskellige fra almindelige sæder, som i SAS maskinen": "Udover kabinedifferencerne vil passagerer på LN-RKP i løbet af den næste måneds tid have et meget begrænset udbud på det såkaldte IFE-inflight entertainment system. "Vi er ved at få opgraderet underholdingssystemet, så det passer med det udbud vi selv har. Desværre må vi indtil da skuffe de rejsende, hvilket vi beklager," er kommentaren fra pressechefen i SAS." http://www.check-in.dk/Ikke-Plus-saeder-i-nyt-SAS-langdistancefly#.U0Ofe_l_uqY
Iflg. den info jeg har fået omkring IFE på dette fly, så har der været et software issue. Det har betydet at det i starten ikke har virket overhovedet, men at det den anden dag skulle være fixet, så det nu virker med et meget begrænset indhold. I løbet af maj forventer man vist at modtage det software der mangler, så der bliver fuldt indhold tilgængeligt.