Sommerens forsvundne fordele ved EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 17/7/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Medlemmer med EuroBonus sølv, skulle over sommeren have en række fordele: Business Check-in, SAS Fast Track og adgang til loungen. Disse fordele skulle være med til at få EuroBonus medlemmer på sølv-niveau til at vælge SAS frem for andre selskaber i ferieperioden.

    Men på grund af COVID-19 pandemien er antallet af SAS-flyvninger reduceret. Passagererne henvises til check-in automaterne i lufthavnen (i realiteten eksisterer Business check-in ikke). SAS Fast Track er lukket i Københavns Lufthavn og døren til SAS loungen er låst.

    Naturligvis har guld- og diamantmedlemmer mistet samme fordele.

    Bør SAS kompensere for de manglende fordele? I givet fald: Hvordan
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det mener jeg ikke de bør. Det er force majeure.
    - Med så smalt er program som der er pt. Er det næsten bare være glad for man kan flyve til den ønskede destination.
     
    mathiasfe, Epedemic, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Spørgsmålet er nok nærmere, hvor længe kan man blive ved med at tilskrive det til force majeure? Jeg kan berette fra Prag at alle lounger er åbent (med begrænset catering, dog ikke skåret ned på øludvalg :cool:), fast travl Security er nået, mv Også i Amsterdam er loungerne åbne, jeg får se hvordan mad og drikke ser ud om ikke så længe.
    Så helt enig med Force majeure i marts, men hvad med juli eller august?
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Vi er da langt ud over nogen form for force majeure. Der er ingen årsag til hverken at have fasttrack eller lounge lukket andet end en ændring i sin forretning. Bevares, det har SAS/lufthavnen absolut ret til at indføre, men så er det blot en reel ændring (forringelse) af deres loyalitetsprogram.

    Seriøst, det er simpelthen så trættende at blive ved med at se alle mulige begrænsninger hele tiden undskyldes med "fordi Corona". Det er sg' lidt "so last season".
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Kan kun være helt enig i, at man ikke længere kan begrunde alle nedskæringer med Corona. Man kan naturligvis gætte på, om det skyldes spareiver eller blot er en nedprioritering. Men når alle andre kan, hvorfor kan SAS så ikke. Og hvis det ikke er en spare øvelse, hvorfor giver SAS så ikke bare en voucher til en kop kaffe hos Lagkagehuset eller 500 ekstra Eurobonus point?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Præcis, man kan jo løse udfordringerne på mange måder. Måske har man så få passagerer, det er en rigtig dårlig forretning at åbne en hel lounge. Okay, så løs det på anden vis, f.eks. med en voucher til kaffe + rundstkykke/sandwich/whatever hos Lagkagehuset. Hvorfor man ikke vil bemande en fasttrack er mig en gåde.

    Var i Merhaba lounge i DXB med Priority Pass. De havde fjernet buffeten og lavet en à la carte menu man scannede på sin telefon. Super nemt! Maden kom i lukkede bokse på en bakke. Det ser selvfølgelig ikke så pænt ud, men maden var utrolig lækker og servicen var upåklagelig. En helt igennem godkendt oplevelse - man kunne få det hele, det var bare bordserveret.

    2020-07-09 23.13.09.jpg
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,858
    Point:
    113
    Det er næsten ligesom at være på Facebook herinde med alle de selvbestaltede eksperter.
     
    Fruth, Kasper, Nj4220 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    du lyder næsten overrasket :D

    nu vi er ved der, kan jeg lige så godt tilføje et forslag om at lave en aftale med CPH Express og så opnå en fast track på anden vis.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Kan nogen lige bekræfte servicen med Sas Plus på kort rute som EBG til min første tur i næste uge? Er det alm security, og ingen servering ombord (som i ingenting og uden nogen former for alternativer)?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Hvis SAS ikke ændrer noget, så er det:
    • Ingen SAS priority
    • Ingen lounge i CPH (jeg ved ikke, hvordan det er på ankomststedet)
    • Ingen servering ombord.
    Alternativer: Du må naturligvis købe alt det, du vil i lufthavnen - og du må også tage en sandwich og en flaske vand med ombord.
     
    asf, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg er ret nysgerrig omkring jeres synspunkt på det med loungerne.
    Der er pt forsamlingsforbud, som også gælder lufthavnsloungerne.
    Hvad er jeres forslag til, hvordan en lounge skal drives med de forbud/anbefalinger etc. som pt er gældende i Danmark?
    Hvis der allerede er 100 gæster i (fx SAS-loungen i CPH), og DU kommer med din familie som nummer 101,102 og 103, ville I så tage det med et smil når I bliver afvist på grund af kapaciteten?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det er jo et interessant spørgsmål. Jeg tjekkede lige retningslinjerne fra sundhedsstyrelsen. Her står, at der er et krav om mindst 2 kvadratmeter på steder, hvor folk sidder ned. Og jeg kunne ved en hurtig gennemlæsning ikke se noget absolut krav om højst 100 personer.

    Jeg kan se, at mange selskaber igen åbner deres lounger - og jeg ved ikke helt, hvordan de håndtere retningslinjerne. Men jeg ville da også blive godt træt af, at blive afvist ved døren, når loungen er fuld - ligesom jeg da bliver godt træt af, at alle pladser i flyet er solgt, så jeg ikke kan købe en billet. Men, det er jo betingelserne, når kapaciteten er begrænset.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    I torsdags skulle jeg i Lufthansa Senator Lounge i Frankfurt. Jeg ankommer til loungen, hvor der står ca 15-20 personer i kø, for at komme ind. Jeg stillede mig i køen, hvor der blev lukket folk ind, når andre gik ud 1-1. Der var ingen, som kommenterede på "ventetiden", men det virkede som om, at det var det mest naturlige, at stå i kø, for at komme ind. Jeg ventede omkring ca. 10 min, og så var jeg inde.
    Personligt synes jeg, at det en god måde, at håndtere det på. Alt var som "normalt" i loungen - bortset fra den varme buffet, hvor en ansat i stedet for, anrettede en tallerken med pølser og stegte kartofler, så man ikke selv skulle røre ved tænger. Alt andet spiseligt var portionsanrettet, også chips/slik, som var pakket i mindre papirsposer, så udbuddet af mad og drikke var helt som normalt.
     
    asf, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Sé det kunne være en mulighed.
    Har de åbnet for det hele i lufthavnen i FRA, eller det stadig en stille åbning?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg kan ikke se det grundlæggende er anderledes end at åbne en restaurant?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Alle butikker i A (Schengen) er åbne, der var virkelig mange mennesker i terminalen. Det lignede for mig, en helt normal dag i en lufthavn.

    I loungen skal der bæres maske under opholdet, hvilket de annoncerer over højttaleren derinde. Det gælder dog (selvfølgelig) ikke, imens der indtages mad/drikke. Det gør sig også gældende ombord på flyet. Der var en midlertidig stand, hvor en ansat lavede drinks, så man ikke selv rørte ved spiritusflasker, vin etc.

    Ombord på flyet var der helt normal servering (business Class) tre forskellige valg af varm hovedret FRA-LIS. Var ankommet til FRA med SAS, hvor der INTET serveres og personalet forblev bag gardinet under hele turen. Ingen EBD anerkendelse Eller andet på SAS PLUS.
     
    Henrik Olsen, jespersm, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Ja, man undres! Nu må SAS da snart komme op på hesten igen, om ikke andet så for deres Plus-passagerer. Der er jo tydeligvis ikke længere tale om "coronafare", men snarere et spørgsmål om økonomi. Gad vide, hvornår der sker noget?
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Kan berette fra gårsdagens flyvning hjem fra Budapest at også der er alt oppe og køre igen, lounger og fasttrack er åbne som normal.
    Har en familietur til Athen på mandag med SAS og har spurgt ind til deres Fasttrack og lounges i CPH om det ikke er en forringelse af medlemsskab hvis de fastholder deres lukning og hvordan de vil kompensere for det.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg glæder mig til at høre svaret fra SAS. Melder du tilbage?
     
    Henrik Olsen og niceguy1001 "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Jeps, er i dialog med D-linien og de kan som de skriver:

    "De er lukket fortsat på grund af COVID-19, hvornår de åbner, har vi endnu ikke fået oplysninger om.
    Der er nogle tilfælde hvor vi har mulighed for at give en lille kompensation for de manglende fordele."

    Hvilket i min verden bare ikke er godt nok. Der skal gives kompensation under alle omstændigheder stedet for det der rygsvømmeri og forsøg på at slippe udenom.
     
    T4L, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side