"Souvenirs" fra udlandet

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af MaleneChristensen, 21/1/18.

  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Som navnet siger, har i noget i altid køber/skal have med hjem når i er i udlandet?
    Jeg har f.eks. min egen lille "tradition" om at købe et shotglas hver gang jeg besøger en ny destination. Jeg bruger dem ikke til noget specielt udover at de kommer hjem på hylden til alle de andre... (som efterhånden tæller +30 glas) :)

    Tænkte derfor det kunne være sjovt at høre om nogen af jer her på IF har nogen "traditioner" om dette? eller om folk bare køber legetøj til børnene, en lille gave til konen eller tømmer taxfree butikken? ;)
     
    Ali Taran, Jeblin, klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    God idé med denne tråd.
    Men kan vi ikke få rettet overskriften til Souvenirs?
    (Sorry, regner mig normalt ikke blandt DSGM... ;)).
     
    Michael Wahl og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  3. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hahaha my bad! Den er rettet nu ;)
     
    Henry og Peter F. "Synes godt om" dette.
  4. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Når jeg er i Belgien eller Holland, skal jeg have Speculoos med hjem - og helst i Crunchy-udgaven. På dansk: Smørbar bastognekiks. Sødt som pokker men vanedannende!

    I et tidligere job var jeg ofte i BRU - og ofte kun med håndbagage. Her erfarede jeg, at Speculoos - ligesom bl.a. Nutella - tilsyneladende udgør en terrorrisiko. Modsat marmelader og honning i glas. Så de skulle rappes ind for efterfølgende at kunne blive tjekket ind :confused:

    Så hvis I har set en stå ved bagagebåndet i CPH vente på Speculoos-glas rappet ind i plastik, så var det mig. Følte mig lidt udstillet, når jeg ventede der på at blive genforenet med min afhængighed :p
     
    Henrik Olsen, asf, Calle77 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Et par rejser senere... ;)
     

    Attached Files:

    klausbm, Henry, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg samler selv på krus fra forskellige steder.. startede med første udenlandsrejse til prag med mine forældre, for vel 18-20 år siden.. Der er røget nogen i svinget, men har vel en 30 stk stående..
    Og så har kæresten og jeg oparbejdet en tradition med køleskabsmagneter..
     
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Køleskabsmagneter; men den mindste har haft i de fleste, så enten dropper jeg det eller også starter jeg forfra med de samme destinationer, ligeledes har kæresten også fået magnet ideen, men hendes magneter er ikke i "compliance" med min køleskabsmagnet standard.

    Ovenstående startede i USA med magnet fra hver stat der var besøgt, da jeg New Orleans så sådan en færdig pak med alle 50 stater til 100 dollars det var for dyrt, så hellere samle dem enkeltvis til 2-5 dollhairs stykket :confused::rolleyes:o_O

    Jeg venter så der er nogen der skriver snow globes for det er sgu "værre" end magneter.

    Er vi ikke enige om det :D
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Der er ikke noget værre, end kærester/koner/etc., der ikke overholder gældende standarder!

    En anden af mine “traditioner” er at hjemkøbe M&M’s med Peanutbutter fra USA. Den regel finder også anvendelse på min kæreste! Alligevel lykkedes hun sidste gang, hun var derover, at komme hjem med alm. M&M’s... Spild af US-tur!! :mad:
     
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg er med på klassikeren med magneterne - dog kun hvis jeg synes stedet er tilpas eksotisk, så der er altid en subjektiv vurdering. Det var win-win da man jo ofte mangler magneter derhjemme - lige indtil jeg fik nyt køkken med indbygningskøleskab. Nu ved jeg ikke rigtig hvor jeg skal gøre af dem...

    Og så er jeg en sucker for chokolade. Dvs York chokolade når jeg er i US, og Cadbury og Tim Tams når det kan skaffes :D
     
    Beaglen, MaleneChristensen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Du er i kontakt med din feminine side, min kæreste køber også de M&Ms og altid i WallMart/CostCo størrelse :eek: - jeg synes derimod det er noget fanden har opfundet :D
     
    MaleneChristensen, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Så nu ved jeg hvem der køber alle de krus og shotglas. Så mangler jeg bare at finde ud af hvem der køber alle teskeerne:rolleyes:

    Min viv er på magneterne - men på magnetmalet væg.
    Klasikkerne der bliver taget hjem af mig selv er:
    - Haribos flyvingummi fra tax-free i HAM, FRA og MUC til ungerne
    - Orkideer til viv og "mutti" fra BKK
    - Jakker, bukser og skjorter fra "min" skrædder i HKG
    - Levering på diverse bestillingsedler fra viv og unger til Barnes & Nobles, CVS, GAP, Hilfiger og Ralph Lauren fra USA
    - Et absolut must fra USA er Lagunitas Little Sumpin Ale . Har endnu ikke opstøvet den herhjemme. Har kun fundet IPA varianten.
    Og endelig hvis det er muligt klassisk NY Cheesecake fra NYC til konen:cool:
    De to sidste kræver dog indchecket bagage.
     
    Beaglen, MaleneChristensen, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Hvis en forkærlighed for peanut-udgaven er feminint, så ved jeg ikke, hvad det også siger om mig, at Pretzel-udgaven også går rent ind :D Kombinationen ml. det søde og det salte = Good!
     
    MaleneChristensen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  13. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Hvad er værd at købe hos CVS, der ligefrem afstedkommer en bestillingsseddel? :eek:
     
    PENSIONISTEN, MaleneChristensen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der er en del håndkøbsmedicin der fås noget bedre i USA end herhjemme hvad enten det er hovedpinepiller, melatonin, etc.
     
    MaleneChristensen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg går efter alle de byer med en Hard Rock Café. Der spiser jeg en fast menu og køber en t-shirt. Så jeg har et stykker over 40 t-shirts efterhånden.

    Det startede i Key West i 2005 mener jeg det var og den T-shirt har jeg forsat (ikke så pæn mere) :)

    I starten købte jeg også et af deres høje ølglas, men da de for et par år siden stoppede med dem, så valgte jeg at stoppe. Så har også over 30 af dem stående - så nu er det blot t-shirts.
     
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Den er jeg også med på - der køber jeg også godt ind - @Kristian viste mig også et par "gode produkter" på vores tur til Napa Valley.

    Men ellers rart at købe stort hjem af hovedpinepiller etc. i stedet for de små pakker i DK - og så prisen er lavere

    Men det er vel ikke helt souvenirs?
     
    PENSIONISTEN, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Som skrevet ovenfor en del håndkøbsmedicin med power i.
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Har I ikke stiftet bekendtskab med WallMarts afdeling for hovedpinepiller, de har altid et clearings sale på et eller andet medicinsk, jeg købt også altid i CVS og Wallgreens indtil jeg fandt ud af det var billigere og større i WallMart - CVS har knald tilbud men det kræver man er medlem af deres hypokonder klub og det kan man ikke som dansker :mad:.

    Det gode ved WallMart er du kan bestille alt på nettet, selv ting de ikke selv føre, til pickup, man får sku hovedpine af at se på alt det smertestillende de har når man står der :D

    Hvorfor købe 100 Ibuprofen i CVS når du kan få 1000 i WallMart :cool: eller være medlem af Costco og købe 10.000 :p

    Hvis du har dem på display ved siden af magneter, M&Ms så er det vel :D
     
    Bekgaard, SophieHendriksen, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Den er helt gal kæreste og unger er også helt vildt med Pretzl - kan ikke ha det, vi havde en diskussion i MUC kæresten købte Pretzl i deres Taxfree og jeg mindede hende om det kunne fås i Lidl, hvor til jeg fik en bredside om den skinke fra den "sorteskov" kunne fås i Lidl som Iberisk :confused:
     
    PENSIONISTEN, MaleneChristensen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Wow. Manuskriftet til en dansk udgave af “Breaking Bad” skriver næsten sig selv :cool:
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side