Statusmatch i Star Alliance - hvad skal man vælge?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 13/7/16.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hej alle!

    Jeg står i den ulykkelige situation, at jeg mister mit EBG-kort til nytår, og jeg har ikke andre A* statuskort i backup. Jeg er fortsat med høj status i OneWorld, men Star Alliance er fortsat det jeg primært kommer til at flyve med... Grunden til at jeg ikke er genkvalificeret, er at jeg primært har fløjet med LATAM imens jeg har boet i Sydamerika - men nu er jeg altså tilbage!

    Dog flyver jeg ikke nok til at kunne nå at genkvalificere mig til EBG, og jeg har ikke tid til et milagerun, ligesom jeg ikke har mulighed for at tage fri til MegaDo, hvor Aegan Guld jo følger med.

    Dermed får jeg brug for at matche min status til et andet A*-program, men først og fremmest; hvad er muligt, og hvad vælger man? En anden ting er, hvornår det er smartest at ansøge - man skulle jo gerne have så lang en periode ud af matchet som muligt. En tredie ting er så, hvor det er smartest at ansøge i forhold til mulighed for genkvalificering, når man primært flyver med SAS og Lufthansa?

    En anden mulighed var selvfølgelig, at en venlig diamant-ven herinde gav mig en gave i form af EBG :rolleyes:
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    TK tilbyder vist men det kræver en longhaul med dem indenfor de første 4mdr for så at opretholde det. Jeg kender ikke til andre *A matches for tiden.

    Min strategi ville så være at bruge TK Guld på ruter hvor optjeningen til EB ville være marginal og så putte dit EBS på ruter (longhaul) hvor der er gode points at hente. Så får du lidt goder fra begge verdener...
     
    Michael Wahl, Ulrik, Peter Krogh Frausing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Enig med jakobv84. TK tilbyder et udmærket status match, men som nævnt skal du flyve med dem én gang inden for de første 4 måneder for at forlænge det efter den første 4-måneders test-periode. Derefter skal du nå 15,000 miles inden for de første 12 måneder for at forlænge det til en samlet 24 måneders periode. Alt i alt ret overskuelige krav for at have en *A Gold kort i to år.
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det kræver ikke longhaul, bare international.
     
    Michael Wahl og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  5. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Hmm - kendte ikke til Turkish Status match...
    Hvad ville de matche mit BA Silver til der jo lidt svarer til de fordele man har på SAS Guld? Ville det blive *A guld - eller blot sølv?

    Og ellers er jeg ganske interesseret i at modtage et guldkort - gerne mod lidt mammon retur. Men sølv giver desværre ingen fordele der kan bruges :(
     
  6. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ellers tak til at skulle flyve 4x med turkish lige det næste års tid :confused: Hvad eksisterer der ellers? Er der evt. andre matches i har hørt om? Jeg tog et kig på statusmatcher, og ser at EVA giver match ofte - er der nogen der har erfaringer? Ellers er der jo Copa :)
     
    Michael Wahl og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  8. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Hvem har sagt noget om 4 gange med TK? Blot en enkelt international flyvning inden for 4 måneder...
     
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Nårgh, ups... Men summa summarum, jeg har ikke meget lyst til at slå vejen omkring Tyrkiet for tiden
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Beggars can't be choosers ;)
     
    *flyer, tbh, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hvorfor ikke - Du skal jo ikke forlade lufthavnen nødvendigvis.... :)
     
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hehe, tror umildbart jeg vil gøre meget for ikke at komme ned i den del af verden i øjeblikket - så er der en mulighed der hedder 5th freedom - men EVA eller Copa match er vel en bedre mulighed?
     
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Turkish har en 5th freedom rute mellem Sao Paolo og Buenos Aires, hvis det skulle være :)

    Som endda kan bookes
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  14. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Kender den godt :) Men er ikke længere bosiddende i Brasilien desværre - god mulighed dog!
     

Del denne side