Stopover fordele og gratis hotel

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Ali Taran, 6/9/17.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg tænkte på om folk ikke havde lyst til at dele deres oplevelser og erfarringer med stopover og gratis hotel og lidt ekstra bonus ferie. Jeg overvejer en tur til salalah med Qatar airlines i uge 07. 3 børn 2 voksne. Så jeg overvejer at satse på lidt ekstra dage i Doha. Burde jeg gøre det eller skal jeg fokusere mere på at bare komme frem. ?Håber i vil skrive lidt om jeres personlige erfarringer.
     
    mhsalv, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg havde en tur tilbage i 2012 en tur til Thailand med 1 barn på 4 år. VI skulle mellem lande i ist og valgte en stopover på ca 14 timer. Vi kørte ind til centrum og spiste morgenmad. gik lidt rund og hyggede. mod middag tjekkede vi en på et hotel som lå tæt ved lufthavnen. Det var virkelig dejligt at kunne sove lidt og vores datter kunne sove i en rigtig seng. Nogen timer efter spiste vi aftensmad og så videre til lufthavenen. Det var før min insideflyer tid så jeg betalte selv for hotel. På vej hjem havde vi kun 2 timer i ist så der blev vi i lufthavenen. Vi kunne tydelig mærke at udrejsen var meget nemmere end hjemrejsen. lige at komme ind på et værelse betyder sindsyg meget, specielt med børn. Men jeg har ikke så meget erfarring med betalt stopover
     
    Flyvefisken, clager, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Vi havde fra 06:30 til 02:20 på vej hjem. På den billige billet, var der ingen gratis overnatning (der var i øvrigt også et tidligere fly), så jeg bestilte selv på The Ritz-Carlton, Doha. Jeg kunne ikke finde et hotel med day rooms, og jeg bestilte derfor to overnatninger for at være sikker på at kunne komme direkte på værelset om morgenen. På trods af flere emails hvor jeg gjorde opmærksom på den sene (eller tidlige) check ind, var værelset afbestilt da vi ankom. Nu var det midt i lavsæson, så ingen problem, ny booking og betalte kun for én overnatning, sammen med bemærkning at jeg havde fundet den billigste rate i hele hotellet til den dag (det hjælper at følge med på InsideFlyer) :cool:

    The Ritz havde både indendørs- og udendørspool, som var vigtig med vejret midt i juli. Vi havde heldigvis en kold dag med kun 38 grader, så vi kunne fint være udenfor. Desværre fordi det var lavsæson, så var en del restauranter og Club Lounge lukket. Det var en lille streg gennem regningen, og da de så ville have penge for morgenmaden på trods af at jeg havde booket et Club værelse, fik de med DBGM at gøre, og efter et kort misfornøjet blik, var smilet tilbage og morgenmaden fjernet fra regningen :)

    Det var en fredag og det ser ud til at The Ritz er Stedet for at lufte sine børn (og deres au pair) for de lokale. Det var ret travlt i poolen, selvom det ikke så ud til der var mange hotelgæster. Rigtig fint for en dag ved poolen, men virker ikke som et oplagt sted til at være i flere dage, men nu var vi der heller ikke for at se omgivelserne.
     
    Ali Taran, Henry, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    God info. Jeg har booket Ritz som backup til uge 43 hvis vi ikke kan komme til DXB med fornuftige connections og QR vil sætte os af i DOH. Vi kommer 4 voksne og 3 børn på 1, 2 og 3 år. Hva tænker du? Jeg tog det fordi det så rimeligt børnevenligt ud og let at gå til...? Overvejer kraftigt at tilkøbe Club hvis det ender sådan.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har en sake fare med QR i næste måned som ikke berettiger til hotel i DOH da kort stopover, mens en senere BKK tur gør det da den er ex HEL med længere stopover.
    Jeg får som business saver pax et 5* hotel med fuld forplejning og Oryx Rotana ser fornuftigt ud. Det blev valgt af QR. Ville stå mig i 140usd for værelset alene hvis jeg selv skal booke.
     
    SophieHendriksen, Ali Taran, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Helt klart, meget venlig personale. Enorm morgenmadbuffet og udendørssvømmingpoolen er meget børnevenlig, både varm og kold jacuzzi til de voksne. Nu er det nok ikke helt så varm til den tid, men kanon service med små kølebokse med is og flasker vand der blev delt ud ved poolen.

    Alle restauranter var lukket til frokost, så vi spiste på sportsbaren et par hundrede meter udenfor. Totalt tilrøget, men meget fin terrasse over vandet. Med små børn nok nemmere på et af restauranterne i hovedbygningen, hvor der var et par stykker. Club lounge var også lukket da vi var der. Vores værelse var nyrenoveret og ret stort. Lidt for moderne betjeningspanel, som jeg aldrig helt fandt ud af. For mig skal et tastatur altså have mindst 102 knapper :rolleyes:

    Ud fra alt andet vi så i de få timer, vil jeg tro at lounge og restauranterne vil være meget fine. Vi så ikke noget af omgivelserne, vist nok en mall ikke langt fra, men for at ligge ved poolen med små børn, kan jeg klart anbefale stedet.
     
    SophieHendriksen, Ali Taran, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Turkish giver gratis hotel i IST på længere stopovers min 7t for biz 10t for eco pax
    3-4 * til eco 5* til biz.
    Var sidste år på eco CPH-EZE med TK og fik hotel på udturen.
    Bliver først tildelt i lufthavnen så man ved ikke hvor man ender.
    Valgte på hjemturen at booke hotel i centrum da jeg havde valgt at have et døgn i Istanbul.

    Der var ikke inkluderet forplejning.
     
    Senest redigeret: 8/9/17
    SophieHendriksen, Ali Taran og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side