Svensk pilotstrejke fortsætter

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 11/6/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Den svenske pilotforening SPF har valgt at tage 400 medlemmer, som flyver kortdistanceflyvninger, ud i strejke, gældende fra fredag den 10. juni. Som følge af strejken aflyses tolv returflyvninger til og fra Danmark lørdag den 11. juni.

    Størstedelen af SAS’ flyvninger med svenske piloter vil blive aflyst lørdag den 11. juni. Flyvninger med danske og norske piloter, flyvninger som opereres af SAS’ underleverandører samt interkontinentale flyvninger planlægges at flyve som normalt.

    – Jeg beklager dybt over for alle vores kunder, at vores svenske piloter har valgt at strejke. Det går ud over vores rejsende, som er en uskyldig tredje part i denne konflikt. VI har gjort alt, hvad vi kunne for at undgå en strejke, men vi har desværre ikke kunnet blive enige. Vores hovedfokus er nu at tage hånd om vores kunder, og vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe de berørte passagerer, siger Karin Nyman, kommunikationsdirektør i SAS.

    I Danmark betyder den svenske pilotstrejke, at SAS må aflyse tolv returflyvninger til og fra København.

    SAS opdaterer løbende sin hjemmeside med information og de berørte passagerer får direkte besked på SMS og e-mail. Det er også muligt at få opdateringer gennem SAS på de sociale medier. SAS anbefaler, at passagerer tjekker deres seneste rejseinformation, inden de tager til lufthavnen.
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Fandt ud af, at det naturligvis er alt for tidligt at tjekke min rejse på mandag. Men et "stemningsbillede" fra Arlanda lufthavns hjemmeside

    sas.png
     
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvis du flyver i en Airbus fra CPH, så skulle du være sikker på at komme afsted, da det vil være en Københavner besætning.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Desværre Moskva-Stockholm-København-Aarhus (ja, jeg skulle selvfølgelig jagte EB-point). Så det ender nok med, at jeg tager Lufthansa til Billund via Frankfurt.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Nogen, som ved om pilotstrejken fortsætter mandag?
    • Der er ingen information på SAS hjemmeside (Trafik-info er opdateret i dag kl. 18.29 - og nævner ikke noget om strejke i morgen mandag)
    • Jeg har ikke fået info (hverken på mail eller sms)
    • Jeg kan booke billetter til i morgen mandag
    • Lufthavnenes hjemmesider nævner intet om aflysninger
    Så alt i alt tyder det jo på, at strejken er slut. Men det er heller ikke meldt ud.

    Mit problem er, at jeg kun kan få fornuftige priser ud af Moskva i morgen tidlig kl. 6 (d.v.s. vågne kl 3) - så jeg skal jo snart besluttet mig, om jeg skal købe en ny billet
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har du prøvet at ringe og snakke med SAS...?
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Efter mit opslag her på IF, sendte jeg en besked på facebook. Fik efter 5 minutter dette svar:

    Hi Henry. Unfortunately we do not have any new details yet. We’ll update www.sas.dk/info and Facebook as soon as we know more. Regards Thomas

    Men SAS har også en række afgange fra Stockholm i morgen tidlig mellem 6 og 7. Jeg tror da også, at passagererne på disse afgange gerne vil have klarhed inden alt for længe.
     
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Du burde næsten spørge piloterne...
     
    isolCBflyer, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side