Udenrigsministeriets frarådning af rejer på nær 3 lande frem til 31 aug.

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Daniel K, 29/5/20.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det var den sommer i udlandet, medmindre man tager nabolandene ekskl. Sverige...
    https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/

    Jeg er med på at charter via lovgivning kan kræve pengene retur når det er "code Orange", men har en frarådning forsikringsmæssige konsekvenser hvis man rejser selvom det frarådes? - og ganske vanvittigt man ikke nedskalerer til gult fremfor orange, så kan man kompensere ved at give Syrien, Irak og Sverige en rød farve ;)
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Har ikke ord for den beslutning. Så er der virkelig trumfet igennem på “Hvad ikke alle kan få skal ingen have.” Sådan.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ja - det er ikke rigtigt sårn til at blive glad over... og slet ikke logisk det som er lavet med København spærret og at det kun er 3 lande der må. Så en person fra Berlin må gerne kom til DK, men ikke besøge København, men gerne Odense og Aalborg?
     
    Erwin Lansing, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg tænker først lidt.." Ha! Nu rejser jeg til Island, bare fordi jeg kan, og for at trodse regeringens plan om at holde ferie i Danmark":

    Så tænker jeg; "Hvad med Schengen-landene (minus evt. Italien, Spanien, Frankrig og Belgien) + Schweiz? De har vel haft en smitte på samme niveau elle måske endda lavere end Danmark.
    Danmark er smukt om sommeren, men det er bare sjovere at se noget nyt :)
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    De må ikke bestille boende i Københavns - eller Frederiksberg kommune, men de må gerne besøge København. Det er sådan jeg har forstået det
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    De må gerne besøge København. Overnatning i København er dog ikke tilladt.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Det er nemlig SUPERfarligt at sove på sit eget hotelværelse i København (men ikke Lyngby) og helt OK at gå i Tivoli på cafe og restaurant . Man er vel valgt i Nordjylland
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Det er det nok ikke. Men hvis hovedeformålet er undgå for mange samlet, på et mindre areal, er det trods alt nemmere at forbyde overnatninger fremfor kontrol ved kommunegrænsen.
    Hvis tyskerne og nordmændene fylder sommerhusene, kan danskerne passe besøge de Københavnske hoteller.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Nej - det er jeg helt med på.Men det er godt nok mange 1.000 jobs der bliver slagtet med den beslutning. Det bliver en MEGET dyr nedlukning. Den kolde men nødvendige betragtning er at det at redde nogle relativ få tusinde menneskeliv kommer til at koste mange hundrede milliarder. Og meget mere end vi ellers regner som rimeligt ifm eks kræft.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Du kan nu sagtens tage til Sverige... Det er svenskerne der ikke kan komme ind i Danmark..

    Vild beslutning der er truffet...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Men du risikerer, at din rejseforsikring ikke dækker i Sverige
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Tyskeren må gerne overnatte på Hotel Dan på Kastruplundgade, for det er Tårnby Kommune, men ikke på Park Inn på Hedegaardsvej, for det er Københavns Kommune. For sjov skyld skulle jeg lige se afstanden mellem de 2 og den er 1,4km. Der er sikker mange lignende eksempler

    Jeg tror ikke denne situation får lov til at være uforandret frem til 31/8 og jeg tror heller ikke verden pånær NO, IS og DE forbliver i orange fortsætter frem til 31/8. Der vil på et tidspunkt komme så meget politisk pres så, "I har været dygtige så nu kan vi fremrykke næste fase".
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Hvordan er det med det blå sundhedskort for tiden? Jeg har ikke kunnet finde noget på det offentliges sider om, at det ikke skule gælde pt. Det kræver i så fald, at man kan leve med samme behandling som lokale, hvilket i Sverige vel er okay.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Sikke da en kæmpe fuser... Der er så mange ting i det pressemøde der ikke giver mening, og fraråde rejser til hele verden undtagen Norge, Tyskland og Island de næste tre måneder, er helt vildt syntes jeg.

    Hun virkede til at have god opbakning i starten, men det tror jeg efterhånden er ved at fordufte, da jeg tror mange har svært ved at se fornuften i alle de begrænsninger.

    Med hensyn til at rejse, så er findes der faktisk selskaber der dækker selvom UM fraråder rejser. Det var også nyt for mig, men læs mere her:

    https://www.rejseforsikringsguiden....PmtFaoq_hM3T_O4P0RIXY_obKxsovNxBrchvA2krZ62ew

    Udover det er der da også god grund til at slå et ekstra slag for det tilbud som Nordic Choice kører med, hvor man får 10 nætter for 8000NOK (5500DKK)

    https://www.nordicchoicehotels.no/summer-treat/

    Det tror jeg vi ender med, så kan vi da få set lid af Norge, og derudover er det nye Villa hotel jo også med :)
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Nu dækker rejseforsikringen jo meget mere end blot behandling på privat sygehus. Eksempelvis hjemtransport.
     
    Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Enig. Min pointe var blot, at såfremt det blå stadig gælder er man jo ikke helt fortabt i EU-landene. Man er blot stillet som de lokale, med lokal behandling, dvs med potentiel delvis egenbetaling afhængig af landet og uden hjemtransport.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    enig.
     
    Henrik Olsen, Jeblin og Kenneth K "Synes godt om dette"
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    menet også at have set his samme hotelkædes norske hjemmeside 2mdr ubegrænset ophold for NOK25.000
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Er der nogen der kan tolke det her, og fortælle mig om det ikke må være den samme "gæst" ved, hvert besøg?

    Tænker det er ret essentielt i forhold til par, men det Norske er ikke så nemt for mig at tyde lige her:
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Må på norsk bestyder skal/behøver:) Så det behøver ikke være den samme person som bor med dig hver gang. Men alle ophold skal bookes i dit navn, og du skal checke ind.
     
    Thorkild, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side