Mens det efterhånden er et stykke tid siden at United trak sig fra CPH, så har de holdt ved i OSL og ARN. Nu lader det dog til at det snart kun er OSL som er tilbage på Uniteds rutekort i Skandinavien... Vores skarpsindige svenske kollega kan nemlig idag afsløre at United trækker sig fra ARN fra september i år... De skulle efter sigende vende tilbage til sommer med en sæsonrute... http://bonusfeber.se/united-gor-uppehall-till-stockholm/
Vel forståeligt med de meget lave priser vi har til Skandinavien, konkurrencen fra DY og den billige euro som sender flere amerikanske turister længere sydpå. Og de codesharer vel med SK alligevel.
Så godt rygterne på flyprat.no, hvor det altså også var OSL som var i kikkerten. Mange nordmænd mente ikke det kunne være rigtigt. Men det giver jo meget god mening. Såvel SkyTeam som OneWorld tilbyder meget lave priser samtidig med, at SAS snart tilbyder et bedre business produkt samt, at der totalt er flere direkte afgange i konkurrence med UA. Air Canada øger ellers med en ekstra afgang fra København i vinterhalvåret. Så har de lidt mere plads til nordmænd
Et af argumenterne er den "dyre" USD, men læser andre steder det er urentable fly! Men mon nu ikke med Norwegian og SAS der kæmper som gale på de ruter, det er svært, at tjene penge overhovedet!
det var SAS vist ikke længe om, at svare igen på... http://www.check-in.dk/sas-opruster-paa-new-york-ruter#.VVmOIPntnQA "...I den kommende vintersæson skulle SAS egentlig kun være fløjet fra Oslo til New York Newark seks gange om ugen og det samme var planen på ruten mellem Stockholm og Newark. Men nu lukker SAS hullerne og vil fra overgangen til vintersæsonen i slutningen af oktober flyve alle ugens dage - sådan som de også gør det i sommerprogrammet."