Upgrade med bonuspoint vs optiontown

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ulrik, 11/5/15.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hej, jeg har brug for hjælp eller råd fra eksperterne. Jeg har benyttet mig af de billige Hong Kong billetter her til efteråret og vil gerne forsøge med en opgradering fra GO til Business. Som forhåndsgodkendt opgradering koster det 40.000 EB point og gennem OT € 399. Det kan oplyses at jeg er EBD hvis det har en betydning for hvem de opgraderer.

    Da begge muligheder ikke er garanteret, vil jeg høre Jer hvad der bedst kan betale sig, at bruge 40.000 point eller betale 399 Euro. Generelt har jeg ikke "problemer" med at få brugt mine EB point da jeg har en familie der gerne rejser.

    Håber at I har nogle gode råd.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så burde du jo have list historik på hvilken værdi du typisk får når du indløser dine EB points? Hvis den værdi er mere end 7 øre per pts så brug OT ellers brug points. Jeg tror din points opgradering har større sandsynlighed for at gå igennem, men jeg ved det ikke.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg har et spørgsmål indenfor samme emne:
    Vil der som basic-medlem (jeg har kun mulighed for fritidsrejser) ikke være forskel på point-opgradering vs. OT, ved at kun sidstnævnte giver adgang til fasttrack og lounge? Det foresvæver mig, at jeg har læst om dette andetsteds her på BF, men jeg har ikke lige kunnet lure hvor.. og så var denne tråd jo oplagt :)

    Jeg har set, hvor utroligt hjælpsomme I er herinde med at dele ud af jeres store viden, så på forhånd tak for svar!
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hej Peter,

    Velkommen til Bonusfeber :)

    Hvis du får en OptionTown opgradering er det reelt det samme som havde du købt en SAS Plus eller SAS Business billet. Du får alle fordelene. Så der er også ekstra EuroBonus point at hente udover adgangen til Fast Track og Lounge. Så også ekstra bagage er med i pakken alt efter klasse og destination. Så ved gate opgradering på point er det kun sædet på flyet du får adgang til. Ved opgradering på point via hjemmesiden inden adgang har du også adgang til Fast Track og Lounge - men ikke ekstra point eller bagage.

    Jeg håber det var det svar du søgte eller noget af det. Ellers må du lige skrive igen :)
     
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    nej, du kan også bestille/anmode om upgrade for point inden afgang - så får du samme fordele pånær ekstra baggage.
    Men ja, hvis du bestiller ved gaten er det lidt for sent at have lounge og fast track ;)
     
  6. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Tak for velkomst og to prompte og gode svar :)
    Den bedre point-optjening og ekstra bagage med OT havde jeg overset, så alt i alt giver det vist flest benefits. Hvorvidt OT bedst kan svare sig, afhænger selvfølgelig af det aktuelle bud, men det lyder mest fristende.
    (Så mangler blot, at man kan betale OT med point.. til en god 'EB-kurs' forstås :D).
     

Del denne side