Usikkert at bruge små rejsebureauer?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 6/10/14.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hey hey,
    Jeg har fundet nogle rigtig gode billetter på siden Airtickets24.com, som jo fremstår som en reel nok side. De er over dobbelt så billige som de andre (det er vist en error fare). Når jeg nu læser på trustpilot og rundt omkring på nettet samt deres facebook: https://www.facebook.com/pages/airtickets24com/136688216356966?fref=ts
    Så ser tilbagemeldingerne jo ikke for gode ud!

    Hvor dårligt stillet er man hos sådan et selskab? Det er græsk og skal jo egentlig operere inden for EU's love, men ville det være dumt at bestille hos dem? Eller kan man være heldig? Hvad tænker I?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Løb skrigende bort. Airfasttickets var også græsk, og gik ned for nogle måneder siden. Lyder lidt som samme opskrift.
     
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har også fundet turen på Tripsta.de, er de en partner side for Tripsta.co.uk osv... som får gode anmeldelser på Trustpilot? Jeg ved ikke om jeg tror på deres egne når alle anmelderne kun har én anmeldelse hver: https://www.trustpilot.de/review/tripsta.de

    Prisen er 1600 hvor den er over 3500 andre steder, så måske skulle jeg bare droppe det?
     
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Hvis noget lyder for godt til at være sandt... så er det som regel heller ikke sandt. Naturligvis med undtagelse af de tricks, du kan læse her på Bonusfeber ;)
    Så kildekritik er nødvendig, og hvis anmeldelserne ser suspekte ud... så er der også en god risiko for, at de ER suspekte.
    Error fares kan være nyttige, men der er altid en risiko for, at flyselskabet ikke vil honorere dem, og så er du lige vidt.
    Værre er det, hvis du køber hos en udbyder, som efterfølgende går konkurs, så du ikke kan få hverken billetter eller penge. Og hvem gider slås med et græsk konkursbo?!

    Men kast et eksempel op på en billig deal, så er jeg sikker på, at @jefi99 og de andre herinde hurtigt kan fortælle dig, om det har nogen gang på jorden.
     
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Senest redigeret: 6/10/14
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis du har et kreditkort med forbrugerbeskyttelse kan det jo være en mulighed... så er det ihvertfald meget lettere at få pengene retur... bare en tanke...
     
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Godt spørgsmål. Det er nok ikke en rute jeg ville gide at flyve alligevel.

    Jeg er ikke en fan af Tripsta, som er billigst i den momondo-søgning, da de har skjulte gebyrer. Men for de tyskkyndige er der er udmærket guide til discount-OTAerne her: http://travel-dealz.de/blog/billige-fluege/
     
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Enig. Bemærk dog, at det koster €20 ekstra hos Tripsta. (Og et gebyr på €3 for at få en bekræftelse på mail??! :eek:)
     
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    @jakobv84 har VisaDK og Mastercard Debit ikke det? Det tror jeg da de fleste NETS kort har i sidste ende, hvis man laver en indsigelse gennem banken.
    @danielbirch Hvor ser du de gebyrer henne?

    @jefi99 Du siger du ikke er fan, men det er vel en reel booking side tænker jeg?

    Det jeg tænker er at når jeg først står med min e-ticket og den er confirmed (det ved jeg vel inden for en uge?) så er jeg home-safe og klar til at flyve?
    Eller kan der nå at ske noget hvis nu fx Tripsta.de går konkurs inden februar næste år, mister jeg så billetten?
     
  10. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det har ikke så meget med Nets at gøre, men er en handler om jura, bl.a. betalingskortloven og kreditaftaleloven. Dankort er det værste, men Visa/DK på en udenlandsk side burde være ok. Check med banken for en sikkerheds skyld, da der kan være forskel på kortene.

    De dukker op lidt efter lidt i bookingprocessen. Kortgebyret kommer fx først frem, når du indtaster dine kortoplysninger. Det gør det vanskeligt at gennemskue den reelle pris, hvilket jeg personligt ikke bryder mig om...
     
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Bemærk også, at det KUN er Mastercard Debit, der er gebyrfrit. Alle andre kort koster ca. €20 i gebyr. Så hvis man ikke lige har et Mastercard Debit, er der ingen vej udenom.
    Man kan tilkøbe konkursforsikring (som dækker, hvis FLYSELSKABET går konkurs, ikke rejsebureauet) - men kun som del af en større "servicepakke" til €6.

    Det er længe siden jeg har haft tysk i skolen, men det koster tilsyneladende også ekstra at få adgang til at ændre billetten, forudsat at flyselskabet tillader dette.
    Så selv med en fleksibel billet, skal du betale ekstra til Tripsta for at få lov til at foretage ændringer!

    Der er rigtig mange ting her, jeg ikke kan lide. Jeg har ikke noget grundlag for at sige, at du risikerer noget ved at bruge dem. Det er mere lige som den fornemmelse man har hos Ryanair, at man har lyst til at vælge dem fra fordi de er usympatiske. Men det er bare min personlige holdning :) - nogle gange kan "Ryanair" jo alligevel være et reelt alternativ, hvis prisen er rigtig!
     
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    De har et rygte for at have en del skjulte gebyrer, som @danielbirch også påpeger. Det er tilfældet med de fleste OTAs, at hvis du booker gennem dem, så koster det mere at foretage ændringer osv, end hvis du havde booket direkte med flyselskabet. Prøv bare at kigge på reviews på praktisk taget alle OTAs hos fx trustpilot. Selv "good guys" som expedia er blevet slagtet hos var det DR Kontant eller var det et lignende underlødigt program?
    De slemmeste drenge i klassen er eDreams, Tripsta, goVolo (hedder noget forskelligt fra land til land), BravoFly og Rumbo. Jeg ville aldrig booke et fly hos nogle af de nævnte, og hos Flightfox henviser vi heller ikke kunder til at booke hos netop disse fem.
     
  13. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har aldrig haft brug for at ændre min billet, men jeg er selvfølgelig også i mine "unge fly dage". Normalt bestiller jeg efter pris og er sådan set sikker på at jeg kan tage afsted.

    Så så længe jeg kommer frem er det ikke et problem for mig
     
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg synes egentlig, at det er sjældent, at travelagents har nogle super gode deals, som man ikke kan finde direkte ved flyselskabet. Ofte tager de nogle ublu gebyrer, fordi der ikke er ret meget at vinde på at sælge selve flybilletten. Jeg fandt for nylig en god deal på Kayak/Vayama, og på trods af at have gennemført bookingen på Kayak til én pris (med bekræftelse), blev jeg alligevel tvunget til at betale 30 USD mere, da jeg skulle 'bekræfte' kreditkortet på Vayama's hjemmeside. Dette foregik ved, at jeg skulle gennemføre betalingen én gang mere. Virkelig mystisk og ikke særligt tillidsvækkende. Jeg opponerede en hel del og var oppe i det røde felt i telefonen med deres kundeservice, men alternativet var blot, at de ville annullere min booking, men det ville så betyde, at jeg skulle betale for en endnu dyrere billet hos et andet rejsebureau eller hos SAS. Kan virkelig ikke anbefale at bruge Vayama.

    Normalt vil jeg foretrække at deale direkte med flyselskabet. Hvis der opstår problemer af den ene eller den anden slags, er det bare nemmere kun at skulle forholde sig til dem.
     
    Senest redigeret: 8/10/14
    Beaglen, Sebastian011, danielbirch og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side