WOW air er nu konkurs

Poster i 'NYHEDER' oprettet af obs, 28/3/19.

Tags:
  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Vi skrev for dage siden at WOW air gik ind i deres sidste kapitel.

    Nu er de så konkurs:

    563EB4F9-80AD-4361-8B6C-9B9E17042604.jpeg

    Det kommer nok ikke som en overraskelse, da der igennem de sidste måneder har været en kamp med flere partere om at sikre kapital. Det lykkes ikke selvom de i går prøvede en sidste gang.

    Hvad tænker du om det. Var det forventet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Nu var Wow jo ikke en specielt stor spiller på markedet, omend de da var gode til at gøre sig opmærksomme på dem selv med de lave priser over atlanten.
    Men tror ikke det er noget, der giver decideret frygt i branchen.

    Og dog - vi har herhjemme da, for noget tid siden godtnok, besluttet, at med mindre vi kan tåle at miste pengene/billetten, så gider vi ikke tage chancen med LCC.. det er starten med Iceland Express hvor jeg var med et af de sidste fly de havde råd til, men nu hvor norwegian også flere gange har vaklet lidt, så er vi blevet mere opmærksomme på det.
    Spørgsmålet er så, om andre har det sådan, eller får det. Ved at ‘typer’ som min mor kun kigger pris, og så bagefter brokker sig over aflysninger, forsinkelser og service.
     
    Ulrik, banditten, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,578
    Point:
    93
    Jeg er også relativt selektiv når jeg vælger selskaber, ligesom en del andre herinde. Men står meget alene med den holdning i venneflokken, som nok er mere repræsentative end jeg er... :)
     
    Ulrik, Henrik Olsen, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    ... Jeg tror godt at 'vi herinde' - skåret over én kam - hurtigt kan blive enige om, at vi er langt fra repræsentative for 'folk's fokus og prioriteringer udi (fly)rejser i almindelighed... :cool::D Og det var positivt ment, hvis nogle skulle være i tvivl! :)
     
    banditten, Baadsgaard, Flyvefisken og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Kæresten skal til Dublin den 4-6. Juli (westlife......) og der argumenterede hun for at tage SAS-flyveren, men den var 200 kr dyrere pr vej (så 400 kr i alt).. så det blev et tak, men nej tak fra rejsefølget.. det havde nok hjulpet, hvis hun havde et guldkort til loungeadgang dog. Måske.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    At de ikke var store men blot “larmende” for de større flyselskaber er nok også hvorfor de ikke var interessante at opkøbe.
     
    DanielBahn, Henry og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    problemet var nok.

    Det var kvægtransport klasse de havde, problemet var bare at man skulle flyve dobbelt med dem, altså først af i KEF hvor der sikker var samme larm som når slagtekvæg aflastes, for derefter at lastes på næste transport.

    Spare 500 kr for det, habde de ikke også samme bestillings system som Ryanair, superbillig pris hvis man flyver nøgen men når tilvalg er færdig så har de samme pris som dem der i det mindste servere lidt vand.
     
    SophieHendriksen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side