Barselsferie: Gode råd, tips og tricks søges

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af jtraveler, 2/1/20.

  1. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hej alle og godt nytår :)

    Den 23. August 2019 blev vi forældre til en skøn lille pige, og nu nærmer sig tiden hvor vi sammen skal holde barsel hvor vi har 1½ måned sammen. I den periode vi vil meget gerne ud og rejse, væk fra hverdagen og fyldes med nye indtryk og oplevelser.

    I den forbindelse søger jeg råd, tips og tricks, do's and dont's og håber generelt at I vil dele jeres egne erfaringer og give lidt rejsehjælp :)

    Rejseperiode: primo marts 2020 - medio april 2020
    Rejselængde: Umiddelbart ca. 3 uger
    Rejseformål: Kombination af afslapning som familie samt oplevelse
    Rejsemål: Åben for alle kontinenter (minus Antarktis :D)
    Barnets alder på rejsetidspunkt: ca. 6,5 - 7,5 mdr.
    Børnevaccination: 3 mdr & 5 mdrs vaccination vil selvfølgelig være givet på rejsetidspunktet.
    Bonusinfo: 350k EB point m FlyPremium SAS Plus til hele verden, kunne være lækkert hvis de kunne bruges men dog ikke krav.

    Sig endelig til hvis I har brug for flere detaljer.

    Fyr den af :)
     
    SophieHendriksen, Beaglen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Det er et MEGET åbent spørgsmål. Men hvis det var mig med det rejsetidspunkt vil jeg søge at finde to bonusbilletter til New Zealand på biz (2x180k). Svært - men ikke umuligt. Og så leje en autocamper og køre rundt på nordøen i eget tempo.
     
    Nielspg, CHIP, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Det har du ret i og tak for dit bidrag.Jeg er også MEGET på bar bund her, så håber på at kunne blive inspireret :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    USA kunne vel også være en mulighed. Og her er det meget lettere at få bonus billetter.
     
    Nielspg og Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    - eller find en caribisk ø - evt med stop i Chicago eller New York på vejen hjem. To Plus billetter til 2x60k plus to billetter til Caribien til 50k stykket (ikke den bedste værdi - men OK). Se om der ikke er billige billetter for kr
     
    Nielspg, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jamen jeg kan jo reklamere lidt med vores egen barselstur, som er nogle år tilbage, men som ved nærmere eftertanke stadigvæk er aktuel - jeg ville gøre det samme igen i dag.

    Vores søn var 5,5 mdr., rejseperioden var 4 uger i februar, altså nogenlunde sammenligneligt.

    Lidt om baggrunden for vores valg:
    1. Et sted med god infrastruktur såsom ordentlig hygiejne, hospitaler mm. og ingen umiddelbar kriminalitet.
    2. Ingen mærkelige sygdomme (mæslinger osv.).
    3. Dejligt sommervejr med strand, pool osv.
    4. En bolig med rigtigt køkken så det var nemt at lave flasker, mos mm.
    5. Et sted med højt niveau af service - vi skulle slappe af og ikke ordne for meget rengøring, vasketøj og opvask.
    6. Så eksotisk som muligt uden at gå på kompromis med ovenstående :)

    Ting som ikke var et krav, der skulle være, men som jeg kontrollerede forinden ift. pakning og medbringning:
    1. Hvilke bleer, vådservietter mm. forhandles
    2. Vores barn fik kun flaske, så jeg undersøgte hvilke modermælkserstatningsprodukter der blev forhandlet
    Vi endte med:
    En stuelejlighed i en ny bygning med ca. 10 lejligheder direkte på stranden ved Point D'Esny på Mauritius. Det var et nyt, lille firma der varetog management. Vi er stadigvæk venner med Sebastien, ejeren af firmaet :) De har nu ca. 10 andre steder også. Han servicerede meget personligt og sendte sine folk i supermarkedet for at kunne fortælle præcis hvilke produkter de forhandlede af modermælkserstatning og bleer, han ringede rundt til lægerne for at finde ud af om der var mæslinger på øen osv.

    Vi valgte en stuelejlighed, så barnet kunne sove lur indefor i airconditioning mens vi selv var ude enten i have eller ved pool. Old school baby alarm rakte ikke langt, men lige præcis til stranden kunne vi nu stadigvæk være :D Jeg er sikker på disse ting fungerer både anderledes og bedre nu om dage. Men det var helt sikkert fedt ikke at være bundet til et værelse hver gang arvingen skulle sove lur.

    Lejligheden var moderne med alle bekvemmeligheder og der var 4 timers housekeeping hver dag. Rengøring, opvask, vasketøj - you name it. Der kunne også bookes kok og babysitning. Vi havde den samme fantastiske dame hver dag, hun brugte også altid lidt tid på at lege og underholde vores søn. Så da vi gerne ville ud og dykke begge to, passede hun fint vores søn et par timer.

    Man kunne få leveret alt fra supermarkedet, og derudover var der små virksomheder der solgte vin, en fiskemand, en grøntsagsmand mm., der også leverede direkte. Fiskemanden kom bare forbi og viste hvad han havde fanget i dag. Han lærte hurtigt hvad Fru H. i 2A gerne aftog ;)

    Mauritius føles eksotisk, men infrastrukturen er god og der er fine health care faciliteter på baggrund af et mindretal af hvide, sydafrikanere. Hvis man har mod på at køre i venstre side af vejen er det nemt at leje bil og trille rundt. Ellers fungerer taxa selvfølgelig problemfrit og mange restauranter henter og bringer gæsterne.

    De store kulinariske oplevelser er enten på de internationale hoteller eller ved Tamarin på vestkysten. Tamarin er der hvor de hvide sydafrikanere har slået sig ned, så udvalget af butikker og restauranter er lidt anderledes end resten af øen.

    Flyvetur
    Vi fløj Swiss/Edelweiss - udmærket produkt! Vores søn kunne ligge i bassinet som er helt genialt, men jeres bliver nok for stor tror jeg. Nogen chance for I kan flyve business?

    Vi har diskuteret barselsferie og flyvning med børn i den her tråd:
    https://insideflyer.dk/forums/threa...-til-nordamerika-med-baby-og-andre-tips.3268/
     
    jespersm, Erwin Lansing, T4L og 9 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side