Rejseforsikring - Premium billetter?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Søren G, 3/12/18.

  1. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Hey :)

    Rejseforsikring har været oppe før, men mit spørgsmål er lidt mere specifikt omkring Premium billetter.
    Vi er på udkig efter en ny forsikring der dækker erstatning af premium billeter også. Mange dækker kun Økonomi klasse, hvilket selvfølgelig er ret surt, hvis man nu har købt en business class billet.

    Når der er gode tilbud på premium billetter, så er det ofte fra et sted, hvor man så selv køber en økonomi billet til f.eks London, Stockholm, Oslo etc. og flyver derfra på en premium billet.

    Jeg vil jo gerne have en forsikring der dækker, hvis mit fly fra DK er forsinket eller aflyst og jeg så ikke når mit fly videre. (To separate billetter)

    Udover det ville det selvfølgelig også være lækkert, hvis de også dækkede premium billetter ved hjemkald ved f.eks dødsfald, sygdom osv.

    Hvad gør I andre? Jeg har kigget lidt på kreditkort, og især det Mastercard Platinum fra Spar Nord er attraktivt, men det kræver at man er kunde i banken :(
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Et lille spørgsmål: Hedder biletterne ikke "premium economy"? I givet fald: Hvorfor er det så ikke en economy billet?
     
    Beaglen, SebastianBruun og Nj4220 "Synes godt om dette"
  3. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Jeg har et utal af forsikringer på kort og arbejde, der er ikke en eneste der nævner noget om rejseklassen, dem på CC er begrænset på et lavere beløb eks. 25 t.kr som jeg husker det - erstatningsrejser, der er nogen begrænsninger om det er Privat, Bizz eller Bizzcation, samt hvem der er dækket.

    Bottomline er at jeg har en selvstændig årsrejseforsikring verden, da den dækker hele familien sammen eller hver for sig og den dækker også min fortrukne klasse som ikke er bagerst :p - jeg har fravalgt baggage da det er på alle de CC jeg har.

    Nej nogle vælger en uvasket billet andre gør ikke :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Og det store spørgsmål er jo så, hvilket selskab er det i?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hos Codan er det et beløb der maks dækkes for, og så er rejseklasse underordnet. Beløbet er vidst nok 30k pr billet, men afhænger selvfølgelig af prisen man selv har betalt.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    :(Hos tryg står der eksplicit at hvis man bruger "forsinket fremmøde" forsikringen så dækker den kun Economy.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Genopliver lige denne tråd :)
    Nogle der ved hvordan man er dækket hvis den oprindelige billet er købt med point og ikke penge?
    Feeder fly på separat billet er forsinket og man misser derved sin business rejse betalt med point?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bør ikke gøre en forskel, men det afhænger jo af policen hos din rejseforsikring.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SteemingHazard

    SteemingHazard Nyt medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Gud hvor er du dog irriterende allerede nu!
     
  11. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Hvor er “syntes ikke om” knappen når man skal bruge den o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side